Cercetatorii europeni au testat in laborator un sistem de avertizare inainte de coliziune pentru automobile, ce ar putea salva mii de vieti, punind la punct si un prototip in intregime functional, in cadrul proiectului Reposit. Collision Warning System (CWS) gaseste pozitia masinii pe baza de GPS, dar si viteza si traiectoria vecinilor de trafic, folosind protocolul de comunicare Vehicle2Vehicle (V2V), informeaza publicatia „Science Daily“. Sistemul poate calcula pozitia relativa a altor automobile, dupa care prezice unde se vor afla ele in urmatoarele citeva secunde. Daca informatiile strinse anunta o coliziune, soferul primeste un avertisment. Europenii au dezvoltat totodata si un simulator ce poate fi folosit pentru modelarea unor ciocniri intre masini.
„Pina acum avem predictii cu una pina la trei secunde inaintea impactului..., dar orice semnal de la doua secunde in sus ii lasa soferului timp sa reactioneze. Functioneaza mai bine la viteze medii si mari, peste 50 km/h“, dezvaluie Jose Ignacio Herrero Zarzosa, unul dintre coordonatorii proiectului. In timp, cred cercetatorii, sistemul lor va ajunge pe strazi, mai ales ca el foloseste tehnologii precum GPS si V2V, care devin deja o trasatura obisnuita a automobilelor moderne. Tot mai multe masini ies din fabrica cu GPS in dotare, explica Zarzosa, si multi proprietari isi instaleaza singuri astfel de sisteme, ceea ce ofera pentru Reposit o baza de lansare. Pe de alta parte, V2V este un sistem de comunicare intre vehicule ce incepe sa ia avint si sa devina un standard. Iar Rosetta Stone, programul de software care leaga aceste dispozitive intre ele, este destul de ieftin.
Mentinerea unor costuri scazute este esentiala pentru orice tehnologie noua in ceea ce priveste automobilele. Economia industriei auto nu iarta nimic. „Masinile noi trebuie sa fie ieftine pentru a putea fi comercializate“, recunoaste si Zarzosa. Echipa Reposit da piept insa si cu regulile in materie de inovare din domeniul auto, care la rindul lor nu iarta nimic. In momentul de fata nu exista o norma pentru a integra noi functii in sistemul existent al unei masini, iar fiecare producator foloseste metode diferite de integrare. Aceasta sporeste costurile unor tehnologii terte precum Reposit, desi raporturile Comisiei Europene arata ca se fac eforturi pentru evitarea acestora. Pina acum, industria auto gaseste interesanta munca echipei europene, dar nu este inca convinsa de potentialul sau comercial.
Despre autor:
Sursa: Cotidianul
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
🎦 Smart Products, afacerea care caută mereu cele mai noi tehnologii în lume
Sursa: start-up.ro
-
Săptămâna filierelor de producători locali în Auchan: ce găsim la raft...
Sursa: retail.ro
-
Am obosit s-o iau mereu de la început
Sursa: kudika.ro
-
Ce spun nutriționiștii despre legumele și fructele cu pesticide: E mai rău...
Sursa: garbo.ro
-
Deficitul bugetar a urcat la 2,06% din PIB după primul trimestru
Sursa: futurebanking.ro
-
Chinezii cumpără mai multe mașini electrice decât europenii și americanii la...
Sursa: wall-street.ro