Curand vom pleca in vacanta de sarbatori pe care am asteptat-o un an. Ne-am luat biletele dorite si speram ca sejurul sa fie unul cat mai placut. Inspectorii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) ne invata ce sa facem daca ceea ce gasim la cabane sau hoteluri nu corespunde cu oferta avansata de agentia de turism.

Problemele pot aparea chiar inainte de plecarea in vacanta. Daca va pomeniti ca agentia mareste preturile cu10% fata de ceea ce ati platit initial, puteti "rezilia fara probleme contractul, iar agentia este obligata sa va restituie imediat toate sumele aferente, inclusiv comisionul", ne spune Dan Vlaicu, presedintele ANPC.
De asemenea, daca agentia este nevoita sa modifice una dintre prevederile esentiale ale contractului, are datoria de a va informa despre acest lucru cu cel putin 15 zile inainte de data plecarii in vacanta. "Persoana se poate hotari daca este de acord sa mai accepte conditiile sau nu si sa-si anunte decizia in termen de cinci zile de la primirea instiintarii. In acest caz, rezilierea se poate face fara penalitati", adauga Dan Vlaicu.
Pentru cazul in care agentia anuleaza calatoria inaintea datei de plecare, consumatorii au dreptul de a accepta la acelasi pret un alt pachet de servicii turistice de calitate echivalenta. Totodata, daca va razganditi sau nu mai puteti sa va duceti in calatoria pe care ati planificat-o, puteti rezilia oricand contractul, dar in schimbul unei sume de bani, care se poate ridica la maximum pretul calatoriei turistice.