Romania Actualitati si Europa FM detin suprematia audientei radio in intervalul orar 7-10, atat la nivel national, cat si in mediul urban. In Bucuresti, Radio 21 s-a distantat in audienta de dimineata fata de rivalul Kiss FM.

Pentru programele de radio, perioada de maxima audienta (prime time) este cuprinsa in intervalul orar 7-10. Sondajele arata ca, pe parcusul unei zile, numarul de ascultatori (la nivel national, urban si Bucuresti) atinge varfuri in jurul orelor 9-9,30, apoi scade incepand cu ora 10. Audienta mai inregistreaza o crestere usoara (dar ca valoare este mult mai mica decat cea de dimineata) in jurul orei 18 (cand multe persoane, intorcandu-se de la munca, asculta radio in masini).

Altfel spus, romanii (si nu numai ei) se trezesc dimineata cu radioul si se culca (in miez de noapte) cu televizorul. Tocmai de aceea, „marea batalie" a posturilor de radio se duce in prime time, atat ca alocare de resurse (programe de stiri, realizatori, concursuri etc), cat si ca atragere de volume de publicitate.
„Matinalul" de la Actualitati si-a luat „haine" noi Studiul de Audienta Radio, dat publicitatii saptamana trecuta si care „fotografiaza" audientele posturilor in perioada 3 septembrie - 28 octombrie 2007, arata ca numarul de ascultatori in prime time a crescut in aceasta toamna pentru fiecare esantion (national, urban si Bucuresti) fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Citeste si:

La nivel national, numarul zilnic de ascultatori in intervalul 7 - 10 pe piata radio a fost de 7,36 milioane de persoane. „Locomotivele" programelor matinale cu cei mai multi ascultatori sunt Matinal (Romania Actualitati), Desteptarea (Europa FM, de luni pana vineri) si Cronica Carcotasilor (Kiss FM). Matinalul de la Romania Actualitati incearca, mai cu seama in ultimul an, sa-si schimbe „hainele de pensionar", adoptand un format ce vizeaza un public matur. Sunt „vizibile" schimbarile la nivel de prezentatori, concursuri, muzica si promovare agresiva.

De remarcat si insertiile publicitare, apartinand unor clienti publicitari puternici, semn ca regia CLIR Media, care administreaza spatiile de reclame, isi face treaba. Romania Actualitati domina intervalul de maxima audienta si datorita acoperirii tehnice mai bune la nivel national. Locuri doi si trei sunt disputate de Europa FM si reteaua Kiss FM, cu 1.210.200 de ascultatori, respectiv 1.110.400.

La mare deparare de podium (e un fel de a spune podium) se afla Radio 21, care a inregistrat in prime time, potrivit sondajelor 834.500 de ascultatori. De remarcat audientele bune ale posturilor regionale apartinand Societatii Romane de Radiodifuziune: Radio Iasi (384.600 de ascultatori) si Radio Craiova (306.100). Pe de alta parte, este de semnalat audienta redusa a postului InfoPro, 170.200 de ascultatori, cea de-a doua statie privata cu licenta nationala (alaturi de Europa FM).