Cel de-al doilea eveniment din cadrul Festivalului International de Muzica de Camera SoNoRo s-a desfasurat marti seara, intr-un cadru cit se poate de traditional si de intim: asezati printre costume populare si tesaturi ardelenesti, cei peste o suta de spectatori strinsi in mica sala de la M.T.R. s-au delectat cu piese inspirate din muzica Transilvaniei. Una dintre „surprizele“ promise de aceasta editie SoNoRo a fost lansarea CD-ului „Songs and Dances of Life“, inregistrat anul acesta pentru „a celebra Transilvania si orasul Sibiu-Capitala Culturala Europeana“, dupa cum si-au definit intentiile artistii Razvan Popovici, Christian Nas si Diana Ketler.

In deschiderea concertului, Razvan Popovici, care este si initiatorul, si directorul artistic al Festivalului SoNoRo, le-a explicat spectatorilor ca vor asculta mult Bartok, mai bine zis ca pe CD-ul „Songs and Dances of Life“ au fost inregistrate, in premiera mondiala, 44 de duete pentru viola compuse de marele muzician maghiar, nascut in Transilvania.

Concertul a inceput cu o piesa de Bartok inspirata din folclorul transilvanean, „Ardeleana“, care a facut deliciul publicului de la Muzeul Taranului Roman. Probabil ca singurul lucru care i se putea reprosa salii era fireasca lipsa a unei izolari fonice de traficul din Piata Victoriei, cel putin la inceputul serii, caci cele doua piese pentru pian de Liviu Comes, interpretate de Diana Ketler, au fost acompaniate sonor de sunetele prelungi si ascutite ale citorva ambulante blocate in trafic.

Ceea ce i-a surprins pe spectatorii care de abia faceau cunostinta cu tinerii muzicieni de la SoNoRo a fost atmosfera placuta, aproape informala pentru un concert de muzica clasica, aerul lor relaxat, cu toate ca trebuie sa fi avut si ei ceva emotii in timpul unui concert care s-a dovedit, din toate punctele de vedere, un reusit experiment muzical si urban. Remarcabila armonizare si coeziune dintre cei trei artisti a facut ca al doilea concert al festivalului sa curga perfect. Piesele de Bartok, Liszt sau Ligeti au conturat, dincolo de diferentele lor structurale, o imagine intensa a Transilvaniei de odinioara, a amestecului de oameni si de sonoritati, de traditii si de simetrii.