Dar prietenia la locul de munca este destul de fragila, pentru ca fiecare are tabieturile sale. Iar atunci cand colegii se intorc impotriva noastra, chiar si o slujba care ne place poate deveni un calvar. Iata cateva lucruri descoperite de psihologi, care ii poate enerva pe colegii dumneavoastra si care ii pot transforma in „dusmani”:

- Mancarea cu mirosuri puternice si intepatoare. Puteti fi cea mai populara persoana din birou, dar aceasta popularitate se poate reduce dramatic in momentul in care incepeti sa scoateti din pachet mancare aromata excesiv. Daca pranzul dumneavoastra presupune gatitul la cuptorul cu microunde sau orice fel de mancare ce contine peste, mai bine il lasati acasa.

- Sedinte numeroase. Incercati sa determinati momentele in care este absolut necesara o sedinta si invitati numai partile implicate in acea problematica. Prea multe sedinte ii va irita si le va da senzatia ca nu puteti duce de unul singur un proiect pana la capat.

Citeste si:

- „Reply to All”. Nu folositi aceasta optiune a mailul prea des, pentru ca le veti face viata colegilor mai complicata. Mai mult, daca aveti o problema cu autorul unuia din mailuri, nu va descarcati nervii cu toata lista de contacte de care dispuneti. Discutati mai bine problemele fata in fata.

- Ridicatul vocii. Acordati o mare atentie volumului vocii dumneavoastra, dar si volumului la care ascultati muzica. Evitati boxele, cu exceptia situatiei in care sunteti intr-un birou separat. De asemenea, verificati volumul materialelor audio de pe calculatorul dumneavoastra. Continutul poate ofensa o parte din colegi.

- Consumul de alcool. Socializarea la locul de munca este foarte benefica, orice activitate ati avea. Dar odata ce sunteti in ochii colegilor, fiti atenti la vicii cum ar fi alcoolul, care ii determina sa piarda respectul pe care l-ati castigat anterior.