In Romania, peste 70% dintre copii au fost fie implicați direct ca agresori, fie victimele unei agresiuni in școală. Potrivit unui studiu UNICEF, "Violența in școli", un sfert dintre directorii și elevii chestionați știu de situațiile din școlile lor in care au avut loc acte de agresiune.

In acest context, Centrul Național de Sănătate Mintală și UNICEF derulează un proiect de dezvoltare pe servicii de sănătate mintală pentru copiii preșcolari, care a inceput in iulie 2007 și continuă pană in aprilie 2008. Studiile făcute de OMS arată că mai mult de jumătate dintre copiii preșcolari cu probleme de comportament au astfel de probleme și după varsta de 6 ani. Situația in Romania este neclară, iar statisticile apărute nu ar fi relevante in cazul nostru, după cum pare să reiasă din declarațiile responsabililor romani. Secretarul general al Federației Sindicatelor Libere din Invățămant, Maria Becic, vine și contrazice aceste rezultate, fiind de părere că nu există o situație exactă din care să reiasă dacă intr-adevăr in Romania este un asemenea dezastru. "Nu știu de unde iau oamenii din afara țării și fac asemenea sondaje și vin cu asemenea rezultate, chiar nu știu de unde le au, dar eu nu cred că există o asemenea situație, unul din cinci să aibă probleme, să existe copii cu comportament deviant", spune reprezentantul FSLI. Președintele Asociației EduCer - pentru educație și cercetare, Ștefan Vlaston, este de aceeași părere, că in școlile din Romania nu sunt situații care să ne ingrijoreze. Cazurile de violență care se petrec in instituțiile de invățămant sunt considerate doar niște excepții. Cu toate acestea, violența este un fenomen care se prelungește in școli, dar și in afara acestora, ca efect al neglijenței față de problemele mintale ale copiilor.