Un roman plateste la inchirierea unei masini din clasa economica chiar si 55 de euro pe zi, fara a mai pune la socoteala circa 300 de euro, garantia in caz de accident. In conditii similare, pentru vecinul bulgar, tariful este de 35 de euro pentru o zi, iar garantia de trei ori mai mica.

Cu un singur apel telefonic sau accesand internetul, oricine poate obtine o masina din clasa economica, un autoturism 4x4, o limuzina de lux sau poate chiar o rezervare la hotel. De toate acestea se ocupa companiile de tipul Rent-a-Car, tot mai numeroase in Romania. Ofertele promovate pe aceasta piata sunt variate, atat in ceea ce priveste marcile din parcurile auto, cat si tarifele. Pretul la inchiriere creste odata cu dotarile si confortul masinii, garantia pentru o limuzina sau pentru un 4x4 atingand chiar si 1500 de euro.

De exemplu, pentru un autoturism Dacia Logan, cu anul de fabricatie 2007, full option, tariful este de 35 de euro pe zi, la care se adauga si garantia de 200 de euro. Un Mercedes ML din 2007 se inchiriaza cu 220 de euro pe zi, in timp ce bulgarul nu plateste mai mult de 150 de euro pentru o astfel de masina. Astfel, problema nu o constituie oferta de produse, ci pretul acestora.

In Romania, un automobil revine la sase persoane, spre deosebire de media restului tarilor membre Uniunii Europene, care indica un raport de doua persoane la fiecare automobil. Chiar si in aceasta situatie, foarte putini romani apeleaza la serviciile Rent-a-Car. Majoritatea persoanelor care folosesc aceste servicii sunt straini. Acestia au afaceri in Romania si prefera sa dispuna de o masina cu sau fara sofer, imediat ce au coborat din avion. Cererea pe piata Rent-a-Car in Romania este redusa fata de cea din tarile dezvoltate, drumurile noastre nu se compara cu ale lor, ceea ce face ca si tarifele sa fie de cateva ori mai mari decat in Vest.

De asemenea, conditiile de inchiriere din domeniu sunt severe fata de cele practicate in alte tari. Numarul de kilometri nu este mereu nelimitat, iar livrarea masinii la aeroport costa aproximativ 15 euro.
Dotarile dicteaza pretul?!

Citeste si:

Un Daewoo Matiz cu aer conditionat si radio-CD, costa 35 de euro pe zi, la care se adauga si garantia de 200 de euro. Cu aceeasi bani, in Marea Britanie se poate inchiria un Opel Corsa, pentru care in Ungaria se achita 65 de euro pe zi, iar in Polonia 80 de euro. Tarifele ridicate practicate in Romania pentru serviciile Rent-a-Car sunt asemanatoare cu cele din Bulgaria. Astfel de preturi se mai practica si in Polonia sau Ungaria, pe cand in Marea Britanie, Spania, Franta si Germania tarifele sunt vizibil mai mici.
Pentru a inchiria un Ford Mondeo din 2007 full option, romanii trebuie sa scoata din buzunar 100 de euro pentru o zi dar si o garantie de 400 de euro. Confortul creste odata cu pretul, beneficiind astfel de airbag-uri, ABS, radio/CD, geamuri si oglinzi electrice. Masinile de teren cu 7 locuri, pilot automat, geamuri antiefractie, ajung pana la 250 de euro pe zi, iar garantia depaseste 500 de euro.

In cazul celor care transporta un numar mai mare de persoane, exista si oferte de 8+1. Preturile pornesc de la 75 de euro si ajung pana la 150 de euro pe zi, iar garantia variaza si ea, atingand chiar si 1000 de euro.

O limuzina cu bar, DVD, geamuri fumurii, sonorizare surround si jocuri de lumini, in Romania se inchiriaza cu 100 de euro pe ora, in Franta cu 90 de euro, iar in Germania cu 70 de euro. Pentru bulgari luxul este mai putin costisitor, doar 40 de euro pentru cea mai eleganta masina.

Discount-uri pentru oamenii de afaceri

Companiile al caror personal se deplaseaza frecvent in scop de afaceri sau calatorii, apeland des la serviciile de tip Rent-a-Car, au parte de programe tip business&travel. Astfel, oamenii de afaceri care obisnuiesc sa inchirieze masini pentru perioade mari de timp, beneficiaza de discount-uri pe masura. La acestea se adauga accesorii precum portbagaj suplimentar, scaun pentru copii, detectoare radar sau chiar telefoane mobile la preturi reduse.

Pentru a satisface cerintele clientilor, firmele internationale de Rent-a-Car vor investi sume considerabile pentru a-si dota parcurile auto cu masini hibride. Toyota Prius, cea mai de succes astfel de masina, care promite o economie de combustibil importanta si emisii de noxe mult reduse, va putea fi in viitor inchiriata.