Audi va lansa cel mai ecologic diesel din lume Noua tehnologie este grefata de pe prototipul de curse R10 TDI, castigator in cursa de 24 de ore de la Le Mans.

Strategia Audi se bazeaza pe lansarea unui motor V6 cu o capacitate de trei litri disponibil pe modelele A4 si Q7. Propulsorul va dispune de putere de 240 cp, un cuplu maxim de 500 Nm pentru A4 si 550 Nm pentru Q7. Gama va fi extinsa si pe celelate modele, Audi urmarind implementarea acestei tehnologii pana in 2010.

Citeste si:

Aceasta tehnologie preia principiul functionarii motoarelor TDI si il duce intr-o noua dimensiune. Pentru a reusi acest lucru, producatorul din Ingolstadt foloseste noi solutii tehnologice cum ar fi noul sistem de injectie common-rail cu injectoare piezoelectrice si cu o presiune ridicata la 2000 de bari, un nou sistem de recirculare a gazelor de evacuare si un sistem de turboalimentare optimizat. Cea mai revolutionara inovatie o reprezinta montarea, in premiera, in interiorul camerei de combustie a unor senzori ce optimizeaza procesul de ardere, noile modele indeplinind astfel normele Euro 5.

Noile motoare turbo-diesel incorporeaza un sistem ce favorizeaza emisiile reduse de gaze nocive. Acest sistem foloseste un aditiv biodegradabil, denumit AdBlue, si asigura o diminuare cu pana la 90% a emisiilor de azot.