Contactat telefonic, purtatorul de cuvant al Regiei, Mihai Vladarau, ne-a declarat ca "dupa acest acord de principiu (aprobarea de catre Consiliul General al Primariei Bucuresti - n.n.) se va elabora documentatia de licitatie". "Licitatia va fi tot una internationala, asa cum s-a procedat si pana acum, dar nu putem preciza cand se va desfasura aceasta", ne-a mai spus Vladarau, precizand ca se ia in calcul si extinderea traseelor.

Programul va dura 3 ani

In cadrul sedintei de joi, Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat achizitionarea de catre RATB a 150 de troleibuze, in cadrul unui program multianual pe o durata de 3 ani, incepand cu anul 2008.

Documentatia pentru organizarea licitatiei se va aviza de catre Directia Generala de Infrastructura si Servicii Publice din cadrul PMB si va fi aprobata de Consiliul de Administratie al RATB.
In ceea ce priveste finantarea achizitiei, hotararea stipuleaza ca aceasta va fi asigurata din bugetul Consiliului General al Municipiului Bucuresti, procedura de achizitie urmand sa fie supusa prevederilor legislatiei in vigoare.

Cheltuieli ridicate de exploatare

Potrivit expunerii de motive intocmite de edilul general Adriean Videanu, bazata pe nota de fundamentare a directorului RATB, "parcul de troleibuze din dotarea Regiei nu mai poate asigura mentinerea, si cu atat mai putin dezvoltarea serviciului de transport in comun cu aceste mijloace de transport", pentru ca vehiculele au norma depasita, iar gradul mare de uzura determina cheltuieli ridicate de exploatare. "Intervin, totodata, probleme privind siguranta circulatiei, confortul si siguranta calatorilor. Din punctul de vedere al protectiei mediului, dotarea pe viitor cu acest mod de transport in comun ar trebui extinsa, dat fiind caracterul nepoluant al acestui tip de vehicul", noteaza Videanu.

Citeste si:

66,77% - uzura medie a parcului de "trolee"

Dintre cele 290 de troleibuze existente, 161 de unitati au durata de viata expirata. Intre anii 2000 - 2006 s-au achizitionat numai 138 de troleibuze, dintre care 9 in 2000, 31 in 2001, 50 in 2003, ultimele 39 dintr-un lot de 100 fiind cumparate anul acesta de la Astra Bus.

De altfel, RATB si-a propus extinderea retelei de troleibuz, realizand legatura directa dintre sudul orasului (cartierul Berceni), centrul acestuia si zona de nord (cartierul Baneasa).

"Realizarea retelei de troleibuz de la BIG Berceni la Piata Unirii pe Calea Vacaresti, Bd. Tineretului si Bd. Dimitrie Cantemir este prevazuta a se realiza in cadrul programului de investitii aprobat pe anul 2007 cu finantare de la bugetul local si reprezinta prima etapa din cadrul extinderii liniei de troleibuz. Acest lucru necesita suplimentarea numarului de troleibuze existent cu cel putin 50 de vehicule", noteaza Gheorghe Udriste, directorul general al Directiei de Infrastructura si Servicii Publice din PMB.

La 1 ianuarie 2007, parcul RATB era compus din 2.163 de autovehicule de transport in comun, dintre care 514 tramvaie, 271 de troleibuze, 1.378 de autobuze, uzura medie a parcului fiind de 67,46%.
In afara celor 161 de troleibuze a caror durata de viata era expirata deja la inceputul acestui an, in 2008 nu vor mai putea fi folosite alte 7 unitati, in 2009 - 29 de troleibuze, in 2010 - alte 60, cele mai recente (33 de bucati cumparate de la IRIS Bus) fiind uzate total in 2015.