Inca din luna februarie au inceput sa circule informatii legate de interzicerea masinilor puternice pe strazile Europei, informeaza BBC. Britanicul Chris Davies, membru in forul legislativ european, va prezenta un raport care arata ca masinile puternice oricum nu pot fi folosite la intreaga lor capacitate, deoarece legile din majoritatea statelor membre plaseaza viteza maxima admisa mult sub de 162 kilometri pe ora. Pe autostrazi, viteza maxima este de circa 130 km/ora.

In plus, masinile care pot atinge aceasta viteza au emisii mai ridicate de dioxid de carbon, iar Uniunea Europeana s-a angajat sa lupte impotriva poluarii. Comisia Europeana intentioneaza sa introduca o lege care sa limiteze emisiile la 130 de grame pe kilometru pana in 2012, nivelul maxim admis urmand sa ajunga la 95 de grame pe kilometru in 2020.


Propunerile lui Davies s-au lovit deja de critici, mai ales ca producatorii de autovehicole ar trebui sa suporte costuri ridicate pentru a indeplini solicitarile Comisiei. Exista voci care sustin ca parlamentarii din statele recunoscute ca producatori de masini puternice, cum este cazul Germaniei si Italiei, nu vor vota o astfel de propunere. Ministrul transporturilor de la Berlin a declarat ca nu va sustine aceasta initiativa, consumul de carburant este mai mic daca masinile ruleaza cu o viteza mai mare.