Cicolata neagra amaruie contine polifenoli, care protejeaza organismul de efectul radicalilor liberi � inclusiv de imbatranire accelerata- si, in plus, protejeaza arterele, reducand colesterolul �rau� LDL.

Potrivit medicului olandez Oscar Franco, autorul volumului mentionat, consumul a 100 g de astfel de ciocolata pe zi reduce cu 21% riscul de a ne imbolnavi de inima. Atentie, insa! Nu exagerati cu �dulcele�, caci veti obtine contrariul: kilogramele acumulate vor afecta arterele si nivelul colesterolului. In ce priveste vinul � neaparat rosu!- s-a dovedit stiintific ca bautul moderat si regulat protejeaza in fata afectiunilor cardiovasculare, subliniaza dr. Martin Hofmeister, nutritionistul consultat de ziarul �Bild�.

Un paharel de vin consumat in timpul mesei poate proteja arterele gratie flavonoizilor continuti. Dr. Franco a calculat, la randul sau, ca 150 mililitri de vin rosu pot reduce cu 32% riscul de infarct sau hipertensiune. In fine, migladele bogate in acizi grasi nesaturati Omega-3, dar si in vitamina E, magneziu, flavonoizi, proteine si fibre reprezinta un aliment-minune, care nu doar apara inima si arterele impotriva depunerilor, ci ajuta si sistemul muscular si digestia.

Potrivit dr. Oscar Franco, o mana de migdale (circa 68 grame) pe zi scad cu 12,5% sansele de a suferi un infarct. Autorul cartii devenite rapid un best-seller spune insa ca nu doar ciocolata, vinul si migdalele trebuie consumate regulat � in cantitati moderate! � ci si usturoiul (zilnic 2,7 grame), pestele (de patru ori pe saptamana, circa 114 grame), legumele si fructele (400 grame pe zi). Toate aceste produse asigura o dieta sanatoasa, care tine tensiunea arteriala si colsterolul �rau� sub control. In felul acesta, riscul producerii unui infarct se reduce cu 76%!