Deputatii au refuzat, dupa o dezbatere aprinsa, sa retrimita la comisia de specialitate modificarea unui articol din legea invatamantului, initiata de reprezentantii Uniunii Democrate Maghiare din Romania, potrivit careia sa fie instituite forme de invatamant pentru prescolarii si scolarii din ciclul primar aflati in "zone de izolare lingvistica".


Reprezentantii UDMR au formulat o modificare a articolului 158 din legea invatamantului sustinand ca, in cazuri exceptionale, bine motivate, "formatiunile de elevi sau de prescolari din grupa mare pot functiona sub efectivul minim sau peste efectivul maxim, cu aprobarea autoritatilor publice locale, cu avizul inspectoratelor scolare". In fapt, initiativa introduce dreptul de functionare in zonele defavorizate, izolate sau izolate lingvistic a sectiilor prescolare cu cinci copii si a claselor din invatamantul primar cu trei elevi. Comisia pentru invatamant a Camerei Deputatilor a formulat un raport de respingere asupra actului normativ, iar presedintele acesteia, Olguta Vasilescu, i-a acuzat pe deputati ca prin intentia de returnare a actului normativ se urmareste, de fapt, adoptarea tacita a acestuia.

"Legea este aberanta, iar votul pentru raport de respingere a fost covarsitor in cadrul comisiei. O reanalizare a actului normativ ar echivala cu fortarea notei, pentru ca deja exista reglementari pentru ceea ce ni se cere", a afirmat Olguta Vasilescu. Deputatul PSD Anghel Stanciu a afirmat ca una dintre solutiile pentru scolarizarea copiilor apartinand minoritatilor nationale aflate in zone izolate lingvistic ar fi transportarea lor catre scoli deja create, pentru a li se asigura egalitatea de sanse. "Adoptarea de solutii la nivel local este in avantajul copiilor. Trebuie sa ne gandim la copil si, prin exceptii, sa facem aceste clase", a pledat Stanciu.