Intre 12 si 19% dintre copiii de virsta scolara din Romania sint diagnosticati cu sindromul ADHD (deficit de atentie/hiperactivitate impulsivitate), dublu fata de media internationala. "Este ca si cum ai avea din nou un bebelus. Este vesel, dar poate fi si agresiv. Daca mai are si frati, acestia se pot simti marginalizati pentru ca un copil hiperactiv are nevoie de o atentie speciala. Nervii parintilor sint intinsi la maxim. Marea lor problema o reprezinta integrarea sociala", spune Daniel Popescu, Corporate Affairs Romania&South East Europe-Eli Lilly, unul dintre sponsorii proiectului.

Desi nu exista in prezent un studiu la nivel national privind numarul de cazuri de ADHD, Tiberiu Mircea, presedintele Societatii de Neurologie si Psihiatrie a Copilului si Adolescentului din Romania, spune ca media, "obtinuta din cercetarile fragmentare in anumite zone ale tarii, cum ar fi Timisoara, Bucuresti, Buzau, Cluj, a iesit aceeasi in toate regiunile". Acesta subliniaza ca Romania se situeaza astfel deasupra mediei internationale general acceptate, care este de 6-9% de copii cu sindromul hiperactivitatii din totalul scolarilor.

Treptele scolare bulverseaza

Clasele I, a V-a si a VIII-a au avut rezultatele cele mai ingrijoratoare. Trecerea de la un invatator la un numar mai mare de profesori ii bulverseaza mereu pe copii. Tocmai de aceea, cadrele didactice vor invata cum sa se comporte cu astfel de elevi. Acestea au fost primele concluzii asupra proiectului Educatia Imaginativa pentru Includerea Scolara a Elevilor cu Nevoi Speciale, initiat de Inspectoratul Scolar al Capitalei. Proiectul a fost realizat la noi in trei scoli "pilot" din sectorul 6, pe un esantion de 1.011 elevi din clasele I-VIII.