Una din trei persoane ranite in Romania in accidente grave de circulatie moare, fata de media europeana de un deces la 40 de persoane grav ranite, situatie care plaseaza Romania pe ultima pozitie in Europa.

Inaintea Romaniei, ultimele locuri in statistica privind accidentele grave sunt ocupate de Rusia, cu un deces la sase accidentati, Ucraina, un deces la sapte accidentati, Bulgaria, un decedat la opt persoane accidentate. Nu se "prea" moare in accidente rutiere in Marea Britanie, care se plaseaza pe primul loc, cu numai un deces din 93 de accidente rutiere (probabil ca au drumuri mai bune!!!), dupa care urmeaza Germania (un deces la 63 de accidentati grav), Austria, la egalitate cu Italia (unul din 53).

Potrivit statisticilor Politiei Rutiere, cea mai mare parte a accidentelor rutiere din Romania, in procent de 29% se datoreaza vitezei neregulamentare si neadaptata la conditiile de drum, dupa care urmeaza cele 25% incidente provocate de pietonii care traverseaza strada fara sa se asigure, depasirea neregulamentara in proportie de 12%, neacordarea de prioritate vehiculelor si pietonilor cate 9%.

Reprezentantii Companiei nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania sunt de parere ca principalii vinovati de aceasta clasare rusinoasa sunt utilizatorii vulnerabili ai drumurilor, precum pietonii, biciclistii si carutele, dar si nivelul limitat de elemente de siguranta cum ar fi marcaje rutiere, intersectii cu sens giratoriu, separatoare de benzi, garduri de protectie a pietonilor. Reteaua de drumuri nationale din Romania totalizeaza 15.984 kilometri, din care 229 de kilometri sunt autostrazi si 5.882 kilometri "drumuri europene".