Afro-americanii sint campioni la numarul de lungmetraje vazute pe an, iar cei care poseda tehnologia necesara pentru a vedea filme acasa sint cei mai mari amatori de mers la cinema.

Asociatia americana a studiourilor de film (MPAA), care include cinci dintre cele mai importante astfel de institutii hollywoodiene (mai putin MGM), a dat recent publicitatii datele privind incasarile din 2006.

Salt pe plus

Box-office-ul american si-a revenit dupa un declin de trei ani: in 2006, incasarile au fost de 1,45 miliarde de dolari, cu 3,3% mai mult decit in anul precedent. Asta chiar daca pretul biletelor a inregistrat si el o crestere de 2,2%. Filmele hollywoodiene au dus-o si mai pe roze pe plan international. Pietele de desfacere din Brazilia, Franta, Germania, Rusia si Coreea de Sud au inflorit, iar incasarile au ajuns la un total de 25,8 miliarde, cu 11% mai mult decit in anii trecuti.

34% dintre premierele din 2006 au fost produse si distribuite de studiourile din MPAA. A doua portie de "Piratii din Caraibe" a adus peste 400 de milioane de dolari, o suma de care nu s-a apropiat nici un film lansat in 2005. Incasarile a 63 de lungmetraje au trecut de 50 de milioane de dolari in 2006, in comparatie cu 56 in 2005.

Satisfactie pe rupte

Pentru a suplimenta aceste date, MPAA a cerut firmei Nielsen Entertainment/NPG sa faca un sondaj printre amatorii de cinema. 80% s-au declarat satisfacuti de experienta mersului la multiplex. Aproape jumatate dintre femeile de peste 25 de ani au sustinut ca mai degraba ar vedea un film acasa pe DVD player, in contrast cu nici un sfert dintre barbatii din acelasi esalon de virsta.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.