Gigantul Google identifica si recruteaza pe cei mai buni dintre cei mai buni, stind in fata altor giganti din Silicon Valley. Multi au criticat procesul de recrutare mai ales pentru obsesia acordata mediei anuale din timpul facultatii si a scorului obtinut la testele nationale de evaluare (SAT). Directorul programelor de recrutare a explicat ca, desi rezultatele nu sint masuri perfecte, ei incearca sa obtina un set complet de date care sa caracterizeze candidatul. Profilul candidatului este descris ca fiind cineva care isi asuma riscuri, este puternic motivat de o gama larga de subiecte si vrea sa faca parte din ceva mai mare decit el insusi.

De curind s-a ajuns insa la concluzia ca, folosind metodele traditionale, firma a trecut cu vederea multi candidati buni si a decis sa remodeleze sistemul de recrutare.

"Cu cit crestem, se doveste din ce in ce mai dificil sa gasim suficienti oameni", explica Laszlo Bock, vicepresedinte resurse umane.

Citeste si:

Angajare cu ecuatii

Pentru a perfectiona sistemul de recrutare, vara trecuta, Google si-a pus angajatii, care aveau o vechime mai mare de cinci luni, sa completeze un formular cu 300 de intrebari, care se refereau atit la cunostintele tehnice ale angajatilor, cit si la comportamentul din timpul liceului si la personalitate. Astfel, ei au raspuns la intrebari de genul: "Ce limbaje de programare cunoasteti?", "Cum arata biroul dumneavoastra?", "Sinteti introvertit sau extrovertit?", "Ce animale aveti?" sau "La ce reviste sinteti abonat?". Rezultatele au fost confruntate cu evaluarile angajatilor pe care le face Google semestrial. Iar datele obtinute au fost comparate cu 25 de masuratori ale performantei angajatului, pentru a descoperi trasaturi comune ale celor mai buni performeri.