Publicitatea agresiva de promovare a unui model sau a unei marci prezinta invariabil un pret de pornire a carui menire este de a atrage cit mai multi potentiali clienti. In general, fie ca pretul de baza este afisat cu sau fara TVA, multe dintre modelele prezentate vin cu liste lungi de dotari optionale. Si acest lucru se traduce prin bani suplimentari pe care cumparatorul trebuie sa-i scoata din buzunar pentru un plus de confort sau de siguranta. Sloganul "mai multe optiuni, mai multe posibilitati" se transforma intr-o adevarata bataie de cap pentru clienti. Ce sa alegi: diesel sau benzina, ce varianta de motorizare, ce nivel de echipare, ce contine nivelul standard, ce dotari optionale sint disponibile si la ce pret. Si, mai ales, care este pretul final.

Mai toti producatorii auto si-au diversificat gama de motorizari, fiecare cu cel putin doua-trei niveluri de echipare, care au la rindul lor anumite dotari standard si liste mari de optionale.

Spre exemplu, Mercedes ofera pentru C-Klasse cinci variante de motorizare pe benzina, de la 143 la 272 de cai-putere, excluzind versiunea de top, C 55 AMG, de 367 de cai-putere, si alte trei propulsoare diesel cu puteri cuprinse intre 122 si 224 de cai-putere. In ceea ce priveste niveul de echipare, C-Klasse este disponibil in varianta Classic, Elegance si Avantgarde. In total, opt motorizari si trei versiuni de echipare. Vi se pare mult pentru clasa medie? Ceva mai jos, in segmentul clasei compacte, Opel propune potentialilor clienti chiar mai mult prin noul model Astra: cinci motorizari pe benzina, cu puteri intre 90 si 200 de cai-putere, si patru motorizari diesel, de la 90 la 150 de cai-putere. La capitolul echipare, alegerea vizeaza patru niveluri: Essentia, Enjoy, Cosmo, Sport, excluzind varianta OPC pentru modelul Astra, in trei usi, cu motor de 2 litri turbo care genereaza 240 de cai-putere.