Persoanele fizice si juridice, care si-au cumparat masini in leasing si nu le-au declarat, pana ieri, la Directiile de taxe si impozite locale, risca amenzi cuprinse intre 50 si 200 RON, respectiv intre 200 si 800 RON, pentru intarziere. Ca veste buna, fiecare autoritate locala poate sa mai prelungeasca acest termen-limita si sa avertizeze, inainte de a da amenda.

Potrivit modificarilor aduse Codului Fiscal, plata impozitelor locale pentru masinile cumparate in leasing devine obligatia titularului de contract, nu a companiei de leasing, cum era pana acum. Astfel, tot in sarcina titularului cade declararea masinii la Directiile de taxe si impozite din cadrul primariilor, termenul-limita

De frica amenzii, Carmen Petrescu din Bucuresti s-a intors din strainatate ca sa declare trei masini cumparate in leasing, dar a stat la coada, ieri, mai mult ca in aeroport. "Inainte era mai bine pentru ca se ocupa firma de leasing de formalitatile astea. Acum trebuie sa stam noi la cozi. E bataie de joc".

expirand ieri. Persoanele fizice care nu au apucat sa-si declare masinile risca in primul rand o amenda pentru declararea cu intarziere, cuprinsa intre 50 si 200 RON, iar persoanele juridice intre 200 si 800 RON. "Declararea peste termenul limita se sanctioneaza prin avertisment sau amenda. Legea lasa la latitudinea agentului constatator, adica a functionarului de la ghiseu, de a decide, in functie de gravitatea faptei, pe care dintre sanctiuni sa o aplice. Din cauza cozilor, noi nu vom aplica nici o sanctiune, pana pe 9 februarie", a declarat directorul Directiei de Taxe si Impozite Locale sector 1, Simona Hamza. Legislatia mai prevede o amenda, mult mai usturatoare, cuprinsa intre 200 si 500 RON pentru persoana fizica si intre 800 si 2.000 RON pentru persoana juridica, daca sunt prinse ulterior cu masina nedeclarata.

Pentru contractele de leasing financiar incheiate dupa data de 1 ianuarie 2007, posesorul este obligat sa depuna aceasta declaratie fiscala in termen de 30 de zile de la data incheierii contractului de leasing. "Exista trei modalitati de declarare: la ghiseu, prin posta sau prin internet (acolo unde exista aceasta varianta). Ulterior, impozitul pe masina tot in sarcina titularului revine. Acesta trebuie platit la primarie in doua transe, termenele limita fiind 31 martie si 30 septembrie", explica Cristian Dutu, directorul Directiei Venituri Buget Local sect. 2.

Documentele ce trebuie depuse

Citeste si:

- declaratie fiscala tipizata care se poate lua de la primarie sau descarca de pe site-ul institutiei;

- copie a contractului de leasing;

- certificatul de inmatriculare a vehiculului (sau copie a procesului verbal de predare-primire a mijlocului de transport, in cazul masinilor cumparate dupa 1 ianuarie 2007) - in copie si original;

- documentul de identitate (buletin pentru persoana fizica, Cod Unic de Inregistrare pentru persoana juridica) - original si copie;

- timbru fiscal.

Documentele se depun la primaria pe a carei raza teritoriala isi are posesorul domiciliul, sediul sau punctul de lucru.