Perceperea unor taxe sau instituirea unor controale in frontierele cu Uniunea Europeana ingradesc libera circulatie a bunurilor si persoanelor in interiorul Uniunii Europene, principalul avantaj obtinut de Romania de la data aderarii.
Taxele in vigoare pana la 1 ianuarie 2007, la trecerea frontierelor cu Ungaria si Bulgaria, statele membre vecine Romaniei, erau platite catre mai multe ministere: Adminsitratie si Interne, Transporturi, Finante, Agricultura, dar si catre consiliile judetene, si erau incasate de catre ghiseul unic.
Astfel, catre Ministerul Transporturilor se plateau tarife de drum, tarife pentru depasirea gabaritului, pentru trecerea podului Giurgiu-Ruse, de utilizare a drumurilor nationale. Ministerul Internelor percepea, prin intermediul Politiei de Frontiera, taxa de viza, iar cel al Agriculturii, un tarif sanitar-veterinar.
Cele mai numeroase taxe incasa Ministerul Finantelor, prin Vama: taxe vamale, comision vamal, accize, TVA, tarif de prelucrare electronica a datelor, taxa speciala. De asemenea, catre consiliile judetene se plateau taxa de dezinfectie si taxa ecologica.
Consiliile locale si judetene au competente in domeniul fiscal date atat de prevederile Codului Fiscal, care lasa la latitudinea acestor autoritati aplicarea de taxe speciale pentru servicii publice, cat si de reglementarea din legea finantelor publice locale care le permite sa evalueze necesitatea impunerii unor taxe prin propriile regulamente. Astfel, consiliile locale si judetene pot decide conditiile si sectoarele de activitate in care pot aplica taxe speciale pentru serviciile publice locale.
Din acest motiv, contrar principiului liberei circulatii pe care Romania trebuie sa-l respecte de la 1 ianuarie 2007, unele autoritati locale continua sa ceara taxe in frontiera, prevalandu-se de libertatea de a institui taxe pe plan local, dar si de inexistenta unui act normativ care sa interzica plata unor taxe in frontiera.
Astfel, autoritatile din Giurgiu au profitat de legislatia permisiva, cerand o taxa de tranzitare a orasului, desi persoanele si mijloacele de transport care trec frontiera prin acest punct nu traverseaza orasul.
Potrivit reprezentantului Uniunii Nationale a Transportatorilor din Romania (UNTR), Ion Lixandru, taxa denumita "de tranzit" este, in fapt, pentru trecerea frontierei, iar in cazul in care autoritatile locale din Giurgiu vor sa incaseze taxa ar trebui sa puna la dispozitie o varianta ocolitoare a orasului. Prin urmare, persoanele care doresc sa tranziteze Giurgiu ar putea fi obligate sa plateasca taxa, iar ceilalti ar avea la dispozitie un alt drum si nu le-ar fi ingradita libera circulatie.
Despre autor:
Sursa: Wall-Street
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Raiffeisen Bank are o ofertă la creditele ipotecare
Sursa: futurebanking.ro
-
Tigers Summit 2024: România în viziunea a trei investitori locali
Sursa: start-up.ro
-
Women TechEU, granturi pentru startup-uri cu femei fondator. Înscrieri deschise
Sursa: green.start-up.ro
-
SGR la Kaufland: retailerul oferă încă o dată valoarea voucherului cu...
Sursa: retail.ro
-
Iubirea va veni în viața ta atunci când nu te vei mai uita în trecut, la...
Sursa: garbo.ro
-
Darurile Marelui Benefic pentru fiecare zodie în parte: Ce binecuvântări a...
Sursa: kudika.ro
-
Analiză: Amenzile ajung la 100.000 lei prin noul ghid RO e-Transport al ANAF
Sursa: wall-street.ro