Romanii sunt parca blestemati cand vine vorba de infrastructura. Ceea ce ar fi trebuit sa reprezinte un motiv de satisfactie pentru soferi, redeschiderea completa a circulatiei pe autostrada Bucuresti-Pitesti, aduce in discutie o noua si serioasa problema in privinta securitatii traficului. "Va fi prapad la iarna!", ne-au marturisit muncitorii care lucrau la montarea parapetilor de protectie, aratandu-ne sensul de mers pe care a fost inghesuita circulatia timp de cateva luni.

Portiunea de sosea proaspat reabilitata, intre kilometrii 23 si 46, pe directia Pitesti, si adusa in sfarsit la standarde occidentale, este mai inalta decat cea veche, de pe contrasens. Conform masuratorilor facute de lucratori, diferenta, sesizabila chiar si din masina, este de aproximativ 20-25 de centimetri. Imensa, daca luam in calcul posibilele consecinte in cazul unor precipitatii abundente.
Seful de santier, Silviu Panait, sustine ca nu vede nici o problema in diferenta de nivel, soseaua avand pe ambele sensuri un unghi standard de inclinare de 2,5%. "Apa se poate scurge fara impedimente", ne-a precizat Panait.

Investigand pas cu pas autostrada, reporterii "Averea" au constatat ca situatia nu sta deloc asa cum ne-a descris-o seful de santier, ci, paradoxal, subordonatii lui au perfecta dreptate. Sensul reabilitat prezinta, intr-adevar, o anumita inclinatie, dar cel vechi, din cauza exploatarii neintrerupte si a traficului greu, nu mai beneficiaza de acelasi unghi. Pe multe portiuni, acesta chiar s-a inversat si, prin urmare, nu va mai permite scurgerea apei, ci, din contra, o va capta pe sosea, exact ca intr-o caldare. Astfel, dupa o inca investitie de 30 de milioane de euro, autostrada Bucuresti - Pitesti, ramane una a mortii.