Toate locurile de pe arterele principale din centrul Bucurestiului unde nu este interzisa parcarea vor fi cu plata. Proprietarii vehiculelor parcate neregulamentar vor primi amenzi uriase si risca sa le fie ridicate masinile. Solutiile ramase: parcarile de resedinta, parcarile cu plata de la suprafata in limita locurilor disponibile sau parcarile pe mai multe niveluri, subterane sau supraterane, care urmeaza sa fie construite.

In cazul acestora din urma, tariful este estimat la minimum un euro pe ora. Ceea ce inseamna ca cei care lucreaza in centru vor trebui sa plateasca intre 160 si 200 de euro pe luna, adica la fel ca rata lunara pentru o masina populara. "Am estimat tariful la un euro pe ora, dar el va fi stabilit dupa ce se vor incheia parteneriatele publice-private pentru construirea parcarilor. Pretul va reflecta costurile de realizare a unui loc de parcare", ne-a explicat Gheorghe Udriste, directorul Directiei de Transport si Sistematizarea Circulatiei din cadrul PMB.

Investitie de 27.000 de euro pe un loc

Conform indicatorilor tehnico-economici, construirea unui singur astfel de loc de parcare va costa in medie 27.000 de euro. "O asemenea investitie se recupereaza in aproximativ 25 de ani. Avind in vedere ca o sa fie parteneriat public-privat, investitorii nu se vor arata interesati daca nu vor avea profit", ne-a explicat Eugen Pirpiliu, seful Comisiei de Transport din Primaria Capitalei.

Cei care isi vor parca masina intr-o parcare de suprafata vor scoate din buzunar mai putin de un euro, potrivit lui Eugen Pirpiliu, exemplu fiind parcarile de suprafata administrate de firma Dalli. Stationarea masinii timp de o ora costa intre 1,5 si 2 lei. Totodata, un abonament lunar costa intre 220 si 300 de lei. Cei care detin mai multe locuri de parcare au reducere de 20%.

Citeste si:

In prezent exista 3.000 de locuri administrate de firma Dalli, 300 de locuri de parcare aflate in zonele periferice ale Bucurestiului, care sint administrate de firma Prestari Servicii, si cele 1.300 de parcari aflate in domeniul privat al Primariei Capitalei.

14.000 de noi locuri de parcare

Municipalitatea vrea sa construiasca 22 de parcari, dintre care 16 subterane, in zonele cele mai aglomerate din Capitala. Intre 2008 si 2010 vor fi terminate 14.000 de locuri de parcare. "Constructia acestor parcari va rezolva o parte din problema traficului. In prezent, pe majoritatea arterelor de circulatie cu patru benzi se folosesc doar doua, pe celelalte fiind parcate masini", a explicat Adriean Videanu, primarul general al Capitalei.

Parcarile subterane vor fi construite in parteneriat public-privat. Primaria ofera terenul, iar investitorul construieste parcarea din banii proprii.