Cu o investitie de 40-50.000 de euro, o sala de fitness poate aduce profit considerabil daca este administrata in functie de ultimele cerinte ale pietei. Astfel, daca pana acum succesul devenea o garantie in momentul in care exista spatiu pentru fitness si aerobic, acum clientii au nevoi elaborate: nutritionisti, saune sau piscine. Iar preturile cresc direct proportional cu serviciile. Piata insa este foarte segmentata. Pe de o parte activeaza micile sali de cartier, care tind sa se extinda atat din punct de vedere al spatiului, cat si al serviciilor. Pe de alta parte, exista un segment al salilor de lux, care au abonamente anuale de peste 1.500 de euro si care incep sa aiba din ce in ce mai mult succes la public.

Cu 40.000 de euro iti faci sala

Investitia initiala intr-o sala de fitness se situeaza la 40 - 50.000 de euro, sunt de acord oamenii de afaceri din bransa.

"Asta daca vrei sa fii cu ambele picioare bine infipte pe pamant si sala sa iasa asa cum iti doresti", explica Marina stefan, proprietara Isamar Lady, o sala de fitness din Bucuresti cu clientela exclusiv feminina. Sala functioneaza de 4 ani si s-a extins recent de la 120 mp la 670 mp.

Citeste si:

"Am adaugat servicii suplimentare. Daca initial aveam numai fitness si aerobic, acum ne transformam intr-un centru mai complex de infrumusetare, iar incet-incet tindem sa devenim un fel de club", explica proprietara salii. Diversificarea afacerii pare sa fie unul din secretele de succes.
"Afacerea se dezvolta pe orizontala", explica Gabi Laptes, proprietarul Genesse, o sala de fitness din zona Casei Poporului, deschisa de doi ani de zile. Clientilor, spune el, trebuie sa le oferi servicii complexe, de la spatiul de parcare la tipul de suplimente nutritive, care trebuie corelat cu tipul clientelei.

Merita, dar trebuie sa te implici

Investitia intr-o sala? Merita, daca stii sa te implici, spun intreprinzatorii. "Sunt foate multe persoane care o vad ca o afacere la moda, care produce constant, ca o gogoserie. Nu e asa. Trebuie sa acorzi atentie fiecarui client. E o afacere limitata, de care trebuie sa te ocupi personal. Daca nu te ocupi personal, o scapi din mana", explica George Tanase, proprietarul G. T. Gym (Bucuresti), care, din cauza lipsei de timp, a renuntat la acest business dupa 5 ani.

"Nu cunosteam clientii, ma simteam stingher in propria afacere", explica Tanase. "E foarte important sa ai o relatie apropiata cu clientul. E o chestie psihologica: daca ii dai buna ziua si ii spui pe nume, iti ramane fidel. Vine la sala ca la un fel de club", spune Laptes.