Universurile virtuale disponibile online inghit multe dintre realitatile cotidiene ale oamenilor, devenind o alternativa viabila pentru viata reala

Dupa o zi in care seful v-a spus ca trebuie sa va asumati mai multe responsabilitati, diriginta copilului va da telefoane disperata ca progenitura chiuleste masiv de la matematica si de la chimie, medicul va spune sa evitati orice sursa de stres, pentru ca aveti ulcer, si computerul a murit fix inainte sa salvati tot ce ati lucrat in, sa zicem, ultimele trei ore, ati face orice sa puteti, pur si simplu, sa dati "log out" pentru o vreme din viata, cel putin pina se mai asaza putin lucrurile. Sa luati o pauza de existenta. Sa nu mai stiti de nimic. Sa apasati un buton si, in urmatoarea secunda, toate problemele dumneavoastra sa fie puse bine, pina cind veti avea chef si energie sa le rezolvati.

Productia de vieti alternative

Desi pare o gluma, acest lucru este "aproape posibil", in sensul ca, de citiva ani incoace, sute de mii de oameni se logheaza pur si simplu la lumi virtuale si iau binemeritate pauze de la realitate, care uneori poate fi extrem de obositoare, plictisitoare si plina de dezamagiri. Puteti avea o viata alternativa construita dupa chipul si asemanarea propriilor fantezii, dorinte, obsesii, preocupari, fara sa fiti schizofrenici, autisti sau "tulburati" intr-un fel sau altul.

Niste domni (diabolic de) inteligenti, atenti la problemele si nevoile omenirii si cu geniu in afaceri au pus bazele unei noi lumi, care in scurt timp va constitui o concurenta viabila realitatii. Baietii sint Phillip Rosendale si gasca lui de la Linden Lab, o companie privata care se ocupa cu "productia" unei lumi virtuale care a revolutionat distractia pe Internet si, intr-o anumita masura, a creat un nou stil de viata. Produsul acestei companii se numeste Second Life si reprezinta o lume virtuala construita in intregime de "locuitorii" ei.

Multa tehnica si putina viata

Pentru a locui in aceasta lume, prin intermediul unui "avatar" care se recunoaste la nivel de alter ego virtual, tot ce trebuie sa faceti este sa intrati pe site-ul www.secondlife.com, sa va creati un cont, sa va construiti o identitate virtuala si sa explorati un univers nou, extrem de complex, divers si dinamic, care in urma cu citiva ani ar fi putut fi lejer un subiect de roman SF, mai precis cyberpunk, o subspecie SF axata pe ceea ce se numeste, in termeni specifici, "high tech and low life".

Desi pare ciudata, traducerea mot a mot a expresiei spune tot: "Multa tehnica si putina viata". Inca de cind a fost lansat proiectul Second Life, in 2003, a avut o dezvoltare exponentiala, lumea virtuala avind acum aproape 760.000 de locuitori din intreg mapamondul.

Toyota virtuala

Foarte multe companii din lumea reala si-au mutat o parte din activitate in Second Life. 20th Century Fox au organizat o lansare a filmului "X Men: The Last Stand" in spatiul virtual, BBC are o insula unde organizeaza concerte, petreceri si alte evenimente mondene pentru locuitorii din Second Life, Disney a angajat o echipa de designeri rezidenti ai Second Life sa construiasca material pentru "Ghidul autostopistului galactic", "Piratii din Caraibe" (2 si 3) si "Cronicile din Narnia".

MTV a avut o prezentare de moda difuzata pe G-Hole, iar Toyota vinde replica virtuala a masinii Scion xB. Societatea Americana Anticancer a lansat campania Relay For Life in interiorul site-ului. Compania de telefonie mobila canadiana TELUS Mobility a lansat un pachet de oferte de telefoane mobile special concepute pentru a fi folosite in Second Life. Si acestea sint doar citeva exemple.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.