Si exista si un motiv, explica unii dintre ei - taxele vamale. insa au omis un amanunt: intre Romania si tarile Uniunii Europene nu se mai aplica taxe vamale din 2002.

"Intr-adevar, preturile la articolele din magazinele noastre sunt mai mari, din cauza taxelor vamale", spune Alina Radantu, marketing manager al Solmar Group, compania care detine in portofoliu francizele Mango, Promod, Castro si +it. "Nu adaugam nimic in plus. Tot ce este in plus reprezinta taxa vamala", precizeaza Radantu. Potrivit acesteia, contractul de franciza nu prevede un plafon al preturilor pe care trebuie sa il aplice francizatul.

"Contractul de franciza ne insufla principiile brandului respectiv - idei de marketing, aranjarea marfii, maniera de a vinde. Ne obliga sa respectam brandul si, de asemenea, pretul impus de ei in momentul lansarii colectiei", a mai adaugat reprezentanta Solmar Group.

Citeste si:

Acest lucru este afirmat si de Dania Steiner, director de strategie al CHR Consulting, companie de consultanta in domeniul francizelor. Din portofoliul companiei face parte si Zara, unul dintre cele mai cunoscute branduri de imbracaminte la nivel local.

"Preturile mai mari la produsele importate sunt efectul taxelor vamale, pentru cele care sunt importate in afara Uniunii Europene", spune Steiner, citand oficiali Zara.