Spune-mi in ce zona a tarii traiesti si iti spun ce masina straina iti vei cumpara. Dealerii auto din principalele regiuni istorice pot schita comportamentul de consum al romanilor in materie de autoturisme. In primele sase luni ale anului, bucurestenii s-au inghesuit sa cumpere marca Renault, in timp ce locuitorii regiunii Transilvania au preferat modelele Skoda. In schimb, moldovenii si muntenii au gusturi identice, marca Daewoo conducand detasat in preferintele lor. Pentru banateni, insa, marca de top este Volkswagen.

Asa indica un clasament teritorial referitor la primele trei pozitii detinute de vanzarile de masini straine, potrivit datelor comunicate de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA). Vanzarile realizate de producatorul Dacia nu au fost luate in acest clasament, Loganul fiind, de altfel, cea mai bine vanduta masina la noi in tara.

In "Micul Paris" se poarta Renault

Citeste si:

Piata auto din Capitala este, de departe, cea mai profitabila pentru toti vanzatorii de masini, zona in care au fost comercializate peste 40% din numarul total de autoturisme vandute in toata tara (peste 117.000 de unitati), in prima jumatate a anului. In aceste conditii, modelul cel mai bine vandut in Bucuresti a fost Renault (4.547 unitati), modelul Clio fiind preferatul soferilor de aici. Marca nu mai domina insa clasamentul in celelalte regiuni istorice, unde ocupa pozitiile cu numarul doi sau trei.

Reprezentantii Renault-Nissan Romania spun ca vanzarile regionale realizate in cazul marcii in discutie au la baza aceeasi strategie globala de marketing, pe care cei 35 de dealeri din tara o aplica in fiecare zona in parte. Cu alte cuvinte, orice incercare de a schita portretul cumparatorul roman de masini nu isi are rostul, mai ales ca piata autohtona nu conteneste sa-i surprinda de dealerii auto. Totusi, reprezentantii importatorilor spun ca vanzarile regionale sunt strans legate de modul in care fiecare dealer in parte stie sa isi vanda marfa.