Este un lucru bine stiut ca fata, parul si unghiile reflecta starea sanatatii. Desi acest lucru poate fi partial adevarat, este mai corect sa se spuna ca ceea ce reflecta este trecutul recent al corpului. Celulele care s-au ridicat la suprafata pielii, varfurile degetelor si cuticulele parului s-au format cu mult timp in urma, de aceea dozele de ultima ora de vitamine si minerale nu fac mare lucru in ultimul moment.

Fie ca este vara sau iarna, majoritatea oamenilor sunt expusi constant la temperaturi articifiale datorita aerului conditionat sau sistemelor de incalzire. Pentru a mentine un nivel constant de confort termic majoritatea cladirilor de birouri au ferestrele blocate, fara posibilitatea de a le deschide.

Desi organismul se poate simti confortabil in timpul diferitelor schimbari de temperatura, pielea si parul pot intampina probleme. Incalzirea artificiala si aerul conditionat combinate cu un mediu in care ferestrele sunt ermetic inchise accelereaza dezvoltarea ionilor pozitivi, a toxinelor si a prafului din aerul respirat. Cand inhalam toxine acest lucru creste cantitatea totala de radicali liberi ce sunt eliberati in corpul nostru. Aceste impuritati se aseaza, de asemenea, pe piele si scalp, putand cauza blocaje ale porilor si cuticulelor. Ionii pozitivi sunt ioni "insetati" care au nevoie de hidratare continua. Daca aceasta hidratare nu este disponibila imediat prin umidificatori sau generatori asemanatori, ionii pozitivi vor seca la propriu pielea si parul pentru a-si satisface "setea".

Pielea isi poate pierde in timp mare parte din hidratarea necesara pentru a combate imbatranirea, ridurile si a mentine tonusul general. Pe de alta parte, parul poate deveni uscat, deteriorat, fragil si fara stralucire. Fara un nivel normal de hidratare, parul devine rebel. S-a dovedit stiintific faptul ca lipsa umiditatii parului si pielii produce in timp imbatranirea prematura a acestora.

Actiunea benefica a sucului de morcovi pentru piele
Unul dintre modurile de prevenire a efectelor adverse produse de inventiile civilizatiei este consumul regulat de suc de morcovi. Beta-carotenul si vitamina A din sucul de morcovi hranesc pielea, ajutand la pastrarea elasticitati sale. Beta-carotenul intalnit in morcovi joaca un rol important in procesul de bronzare: pe de o parte, este una dintre substantele folosite in pastilele de bronzat si se intalneste in stare naturala in morcovi. Beta-carotenul, precum si vitaminele A si C protejeaza pielea impotriva razelor ultraviolete ale soarelui, in acelasi timp pregatind-o pentru bronzare si accelerand acest proces. Insa in acelasi timp, sucul de morcovi, acest puternic antioxidant poate ajuta in refacerea pielii afectate de o expunere indelungata la soare. Iarna, consumarea unui pahar mic de suc de morcovi in fiecare zi va asigura culoarea si stralucirea pielii.

Citeste si:

Morcovul nu numai ca imbunatateste textura tenului, acesta este, de asemenea, eficient in tratarea iruptiilor si a petelor. Morcovul isi datoreaza proprietatile purificatoare unei puternice reactii alkaline.

Actiunea benefica a sucului de morcovi pentru par
Parul este alcatuit in principal din proteine, iar in timp se poate deteriora din cauza deshidratarii si a produselor cosmetice pe baza de chimicale. Alti factori interni care joaca un rol important in sanatatea parului sunt dereglarile de nutritie si hormonale, circulatia deficienta a sangelui si stresul. Ca rezultat se poate observa o subtiere a firului de par, o lipsa de volum si de vitalitate pe masura ce se inainteaza in varsta.

Din fericire exista modalitati de mentinere, in permanenta, a parului puternic si sanatos. Primul pas spre un par frumos este asigurarea faptului ca parul primeste nutrientii adecvati. Fortifierea corpului cu sucuri naturale pline de vitamine si enzime - precum cele de morcovi, spanac si sfecla - si cu apa purificata din belsug mentin un tract digestiv sanatos si hranesc intregul corp.

Actiunea benefica a sucului de morcovi pentru unghii
In timpul unui control de rutina, doctorul ar putea sa examineze unghiile, care vor reflecta cel mai adesea nu numai starea de sanatate, ci si tipul de alimente ingerate - si carentele din alimentatie.
Unghiile subtiri, care se exfoliaza sau cele cu pete sau margini ale, sunt semne ca organismul duce lipsa de zinc. In general este recomandat ca mesele sa includa legume, ciuperci, fasole boabe, drojdie de bere si cereale integrale. Unghiile sunt in forma de lingura sau cu nervuri? Acest lucru ar putea semnala o lipsa de fier si/sau vitamina A.

Trebuie crescut consumul de verdeturi, muguri, morcovi, pepeni si dovleci. Mancati portii mici de ficat - bogat in fier si carne rosie. Unghiile deteriorate sunt un semn ca aveti nevoie de mai multa biotina, care se gaseste in ciuperci, grapefruit si pepene verde, banane si capsune. Poate, de asemenea, insemna ca aveti nevoie de mai mult fier - care se obtine cu usurinta din carne rosie, verdeturi si morcovi - sau de mai mult zinc. Unghiile fragile si cele care prezinta nervuri orizontale sau verticale pot duce lipsa de vitamina B. Morcovii, spanacul, orezul brun, pepenele si alunele sunt surse naturale valoroase.