IMPORTANTA SURSA DE VITAMINA C . Rosiile contin vitaminele A (caroten), B1, B2 si sint o importanta sursa de vitamina C. "Consumul de rosii ajuta la fluidificarea singelui, sca- derea viscozitatii lui, deci implicit la scaderea riscului de a face tromboze si alte afectiuni vasculare, stimuleaza secretia de suc gastric, are efect atit laxativ, cit si diuretic. Pentru ca nu au o valoare nutritiva prea mare, rosiile se pot folosi si in cadrul curei de slabire", ne-a explicat specialistul in terapii alternative Dan Anghel de la Centrul de Fitoterapie si Bioenergie, situat in str. Witting, nr.18, din Bucuresti.

In cadrul unei cure de rosii, fara adaos de alte legume, se pot minca zilnic pina la 2.000 de grame impartite la mai multe mese (cite 400-500 de grame la o masa). Atunci cind se consuma alaturi de alte fructe si legume, cantitatea maxima de rosii este de 600 grame, repartizata in 3 mese.

RECOMANDATE SUPRAPONDERALILOR.Pentru ca au valori energetice reduse, patlagelele sint indicate si pacientilor obezi. In uz extern, rosiile se pot folosi in acnee, cosmetica tenului (curata tenul gras, cu puncte negre) si pentru obtinerea senzatiei de catifelare. Rosiile se pot minca fie ca atare, fie sub forma de suc (in dieta de slabire), iar in uz extern ca "masca", se folosesc zdrobite. Dupa ce rosia a fost recoltata, continutul de vitamine incepe sa scada. Aceasta scadere este cauzata de modul de pastrare, temperaturile ridicate influenti nd aceasta diminuare a vitaminelor.