Vehiculul combina caracterul atractiv si sportiv al unui coupé (linii fluide si dinamice, precum si performante specifice acestui tip de vehicul) si particularitatile practice ale unui break (interior modular si capacitate mare de incarcare).

Liniile noului prototip sunt in mod clar sportive. Parbrizul panoramic si luneta spate ii subliniaza designul aerodinamic. Vopseaua in doua nuante accentueaza linia laterala a caroseriei, in vreme ce proportiile (lungime: 4,27 m, latime: 1,83 m, inaltime: 1,36 m), capota lunga si aripile proeminente ii subliniaza calitatile dinamice. Postul de conducere este fixat de o structura alcatuita din patru brate profilate care face trimitere la universul bolizilor de Formula 1. Acoperisul transparent si parbrizul panoramic asigura o iluminare excelenta a interiorului. Farurile functioneaza cu ajutorul unor rampe de diode care produc un efect de halo cand sunt utilizate ca lumini diurne. Usile laterale se deschid printr-o miscare de forfecare, accentuand aspectul sportiv al prototipului.

Caracteristicile practice ale unui break

Altica prezinta un interior modular si spatii de depozitare ingenioase (torpedou in forma de cochilie, spatii de depozitare sistem armonica in cotiere si consola centrala, locas sub podeaua din spate). Spatarele scaunelor din spate pot fi pliate in podeaua plata, de dimensiuni mari. Aceasta este echipata cu chingi care permit fixarea in conditii de deplina siguranta a unor obiecte grele si incomode. In aceasta situatie, Altica devine un coupé sport cu doua locuri si un portbagaj imens (1.300 dm3) la care accesul este mult facilitat.

Primitor si modern

Altica pune accent pe confortul calatoriei, oferind patru locuri individuale, confortabile. Scaunele sunt fixe, iar un sistem motorizat permite ajustarea pedalierului in scopul obtinerii unei pozitii de conducere optime. Habitaclul include numeroase inovatii. Contorul implantat vertical in tabloul de bord ofera doua moduri de citire: pozitia "confort" afiseaza viteza reala in centru si viteza autorizata la periferie (care ia culoarea rosie daca este depasita). In pozitia "sport", viteza continua sa fie afisata in centru. Schimbarea survine la periferia contorului, unde apare un vitezometru digital, precum si un indicator al presiunii turbocompresorului.

Performant, economic si inovator

Altica este propulsat de noul motor diesel 2.0 dCi dezvoltat de Alianta. Acesta are o putere de 177 CP, permitand vehiculului sa accelereze de la 0 la 100 km/h in 7,5 s. Asociat cu o cutie de viteze cu sase trepte si oferind un cuplu maxim de 380 Nm, motorul permite accelerari si reprize excelente. In plus, este echipat cu un filtru pentru particule, iar consumul scazut este echivalent cu emisia a 140 g/km de CO2, fapt care il plaseaza printre cele mai performante din categoria sa in ceea ce priveste protectia mediului.

In cazul noului prototip, economia de carburant a motorului 2.0 dCi este ameliorata de un sistem de control activ al aerodinamicii: un dispozitiv mecanic cunoscut sub numele de "jet sintetic" optimizeaza traiectoria fluxului de aer pentru a reduce siajul (rezistenta la inaintare). Aceasta tehnica, brevetata de Renault, reduce cu 15% coeficientul de rezistenta aerodinamica la 130 km/h, consumul de energie implicat fiind de numai 10 Wati.