"Lucrarile de executie ar putea incepe anul viitor si vor dura in medie 5-7 ani", a declarat, citat de Rompres, primarul general Adriean Videanu. Edilul sef a aratat ca pentru constructia liniei de metrou ce va uni zona Garii de Nord cu aeroportul s-a ales solutia subterana, astfel incat sa nu fie nevoie de exproprieri la suprafata.

Proiectul privind indicatorii tehnico-economici ai investitiei prevede ca lungimea traseului de metrou sa fie de aproximativ 14 kilometri, cu 14 statii si un depou, capacitatea maxima de calatori urmand sa fie de 50.000 de calatori pe ora. Solutiile tehnice privind realizarea legaturii retelei de metrou au ales urmatoarea varianta: sensul dus spre Aeroportul "Henry Coanda" se va desprinde cu traseul din galeria de metrou existenta Bucegi-Pod Constanta, dintr-o plecare deja conformata si in curs de executie, iar pentru sensul intors de la Aeroportul International desprinderea va fi facuta in fata statiei 1 Mai (Chibrit) prin demontarea unei portiuni din tunelul existent si introducerea unui macaz de racord.

Statiile noii linii de metrou vor fi 1 Mai, Pajura, Expozitiei, Gara Baneasa, cartier Baneasa, Aeroport "Aurel Vlaicu", Baneasa Institut, Baneasa Meteo, Privighetorilor, Padina, Centura Otopeni, Otopeni Sud, Otopeni centru, Otopeni Nord, Aeroportul "Henry Coanda" si depoul Otopeni.

Raportul de specialitate al proiectului de investitii arata ca dezvoltarea municipiului Bucuresti va impune o imbunatatire a structurii urbane actuale si a legaturilor de transport intre diferite zone ale orasului. Primarul general a subliniat, in acest context, ca linia de metrou va fi gestionata in viitor de o unitate metropolitana de transport, astfel incat sa existe o coerenta a transportului atat de suprafata, cat si din subteran.