Licitatia organizata de RATB, in noiembrie 2004, pentru acest proiect care va costa 12.378.000 de euro a fost castigata de un consortiu de firme: UTI Italy, APT Trans din Brazilia, APB Prodata din Belgia si UTI Ritail Solution din Romania. Stefan Pirpiliu, director al Departamentului Transporturi din cadrul Primariei, sustine ca implementarea sistemului de taxare unica la toate categoriile de transport va fi posibila dupa ce municipalitatea va prelua in administrare Metrorex-ul de la Ministerul Transporturilor. "Speram ca, pana la sfarsitul verii, metroul sa treaca in administrarea primariei, pentru ca acest proiect sa poata deveni fiabil (...) chiar si in aceasta situatie, va fi foarte greu fara ajutorul Guvernului, pentru ca primaria nu poate suporta si subventiile Metrorex-ului, pe langa cele ale

RATB si RADET", a mai precizat Pirpiliu. Prin acest proiect, in paralel cu achizitia a 500 de autobuze noi, primaria preconizeaza, pe de-o parte, o imbunatatire a calitatii transportului RATB prin eliminarea aglomeratiei, iar pe de alta parte, o eficientizare a controlului in trafic.

Legat de eliminarea unor trasee de maxi-taxi, prin care calatorii vor fi obligati sa recurga la mai multe linii RATB, si implicit la o plata suplimentara, Pirpiliu sustine ca, in prezent, primaria studiaza un proiect prin care pe mai multe linii de RATB se va calatori cu un singur bilet.

Desi saptamana trecuta Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat proiectul privind acordarea de transport gratuit tuturor categoriilor de pensionari, multi controlori de bilete din trafic habar n-aveau, ieri, de acest proiect. Incepand de luni, 5 iunie, toti pensionarii pot calatori gratuit, doar pe baza talonului de pensie si a buletinului.