Specialistii spun ca, de fapt, indiferent cat de lunga este perioada de somn sau de cate ori va treziti intr-o noapte, puteti avea parte de somn suficient. Multi dintre noi am fost atinsi de o insomnie trecatoare.

Acest tip de insomnie nu este considerata neaparat o dereglare, ci de cele mai multe ori este rezultatul unei stari de anxietate, boala sau stres, asociate cu un eveniment. Studiile arata ca rata de incidenta a insomiei este cu 40% mai mare la femei, mai ales in randul celor care depasesc 40 ani. Specialistii in terapia naturista recomanda o serie de plante ce pot inlocui cu succes medicamentele barbiturice si care prezinta si avantajul ca nu au efecte secundare. Valeriana a fost comparata cu diazepamul, tinand cont de eficienta efectului ei. Insa spre deosebire de barbiturice, valeriana nu produce ameteli dimineata si nu creeaza dependenta.

Ceaiul de sunatoare poate ajuta cu succes in ameliorarea starilor de anxietate, imbunatatind calitatea somnului. Pelinul nu este o planta care are un efect somnifer propriu-zis, insa este foarte util persoanelor cu un somn greu si care au probleme la trezire. Se ia sub forma de tinctura, 50 de picaturi de trei ori pe zi. De asemenea, persoanelor cu tulburari de somn li se recomanda sa evite produsele ce contin cacao, cofeina, majoritatea amelioratorilor de gust si de aroma din alimentele industrializate.