Pana in prezent, era unanim acceptata varianta ca exista o limita pentru speranta de viata ce este programata genetic, dar un grup de cercetatori de la Oxford University sustine ca detine date care sa infirme aceasta "prejudecata" stiintifica.

Paul Hodge, directorul programului Harvard Generations Policy, a atras atentia asupra faptului ca guvernele lumii - care se confrunta oricum cu o criza a pensiilor, cu imbatranirea fortei de munca si cu cresterea costurilor sistemelor de asigurari de sanatate - trebuie sa se ridice la nivelul acestei noi provocari - cresterea sperantei de viata pana la 150 de ani.

Richard Miller, de la Michigan University Medical School, sustine ca testele pe cobai, care din punct de vedere genetic sunt foarte asemanatori omului, au demonstrat ca speranta de viata poate fi extinsa cu pana la 40% printr-o modalitate destul de simpla - limitarea consumului de calorii.

In cazul oamenilor acest lucru ar insemna ca speranta de viata in statele dezvoltate sa creasca in prima instanta de la valoarea medie de 80 de ani la 112 ani, ceea ce presupune ca numerosi indivizi sa depaseasca cu mult varsta de 112 ani.

Citeste si:

Aubrey de Grey, un expert in gerontologie de la Universitatea Cambridge, merge si mai departe de atat. El sustine ca primele persoane care vor ajunge la varsta de... 1.000 de ani s-au nascut deja. Durate de viata milenare se pot atinge, in opinia sa, prin interventii de intinerire asupra organismului imbatranit, cu ajutorul celulelor stem, a terapiilor genetice si a altor tehnologii care, in cele din urma, vor reusi sa stopeze complet procesul natural de imbatranire.

Doctorul Grey sustine ca daca fiecare astfel de interventie de intinerire a organismului prelungeste intervalul de viata cu nu mai mult de 30 sau 40 de ani, pana in momentul in care va fi nevoie de o noua interventie vor fi disponibile tehnologii si mai noi, datorate progresului stiintific, astfel incat urmatoarea interventie va prelungi si mai mult speranta de viata, pana se va ajunge la sfidarea mortii.

Mai multi ganditori actuali au argumentat insa ca aceasta perspectiva oferita de jocul cu moartea nu este etica, fiind impotriva naturii fundamentale a omului, de fiinta muritoare.