Nu este "batut in cuie" faptul ca orice persoana trebuie sa doarma, in medie opt ore pe noapte, sustin medicii. Important este ca somnul sa fie odihnitor. Mai exact, semnele unui somn odihnitor sunt: "adormirea", imediat dupa asezarea in pat, si somn pe tot parcursul noptii.

Totodata, trezirea brusca nu trebuie sa fie un semnal de alarma, decat in cazul in care reluarea somnului se face cu greutate. Un alt semn al unui somn odihnitor apare dimineata, cand persoana respectiva trebuie sa se simta bine, mai exact fara a-si simti "capul greu". Unele persoane se pot trezi pline de energie dupa cinci-sase ore de somn, altele - dupa noua si chiar zece ore de odihna. Pe de alta parte, persoanele care adorm cu greu dupa ce s-au asezat in pat trebuie sa aiba in vedere cateva lucruri. Astfel, sunt recomandate servirea unei cani cu lapte cald sau a unui iaurt, cititul sau dezlegarea unor integrame.

Asa cum contraindicat este privitul la televizor. Pe parcursul zilei, persoanele care sufera de insomnie trebuie sa consume fructe, legume, produse lactate si sa bea sucuri naturale de fructe. De asemenea, aceste persoane trebuie sa se "fereasca" de consumul excesiv de cafea si ceai negru si de mancarurile cu usturoi si condimente iuti.