Incurajati de premierul Tariceanu, care a dat vineri dispozitie sa fie ridicate toate masinile ce ingreuneaza circulatia pe timp de iarna, specialistii Primariei Capitalei au scos de la naftalina un proiect mai vechi. Ei vor sa imparta orasul pe zone si sa le scoata la licitatie, astfel incit mai multe firme de tractari sa cistige dreptul de a ridica masinile parcate aiurea pe marginea strazilor.

Soferii vor plati un pret destul de piperat firmei, ca sa-si recupereze masina, parte din aceste incasari revenind primariei, ca o redeventa. "Taxa va fi cit de mare permite legea, astfel incit soferul sa nu mai faca a doua oara" explica Gheorghe Udriste, seful Directiei Transporturi din cadrul municipalitatii. Se estimeaza ca pretul ar putea ajunge la 10 milioane de lei vechi.

Blocarea rotilor e ilegala

Citeste si:

Pentru ca nu a reusit sa mai construiasca parcari, asa cum a promis, primaria a luat de-a lungul timpului masuri disperate pentru fluidizarea circulatiei. La finele anilor ’90 era celebra firma "Pantera roz" care bloca rotile autoturismelor parcate neregulamentar. Insa, pentru ca se ajungea la blocarea traficului, masura a fost interzisa anul trecut printr-un ordin semnat de ministrul Administratiei si Internelor, Vasile Blaga. Udriste recunoaste ca blocarea rotilor era o solutie proasta, insa sustine ca soferii care-si lasa masinile cu luminile de avarie puse, pe Calea Victoriei, ca sa mearga la cumparaturi, trebuie pedepsiti exemplar.

Licitatie, in februarie

Ca sa participe la licitatia organizata de primarie, firmele trebuie sa detina masini de tractare si spatii de depozitare a autoturismelor. Licitatia s-ar putea face cel tirziu in februarie-martie, in caz ca proiectul va trebui dezbatut public. Daca va fi de ajuns doar votul consilierilor, se va trece la ridicarea masinilor mai devreme. Astazi se va lua o decizie in acest sens.