Proiectul Regulamentului de organizare si functionare a invatamantului preuniversitar, bazat pe legi specifice - precum Legea invatamantului, Statutul personalului didactic, dar si Legea privind protectia copilului, reglementeaza fundamentarea spatiului educational in beneficiul dezvoltarii personalitatii plenare a elevului, potrivit oficialilor Ministerului Educatiei si Cercetarii.

Astfel, noul regulament - care va intra in vigoare la 12 septembrie - vizeaza constituirea Comisiei de evaluare si asigurare a calitatii in invatamantul preuniversitar, al carei sens il constituie evaluarea permanenta a indeplinirii de catre unitatea scolara a standardelor de referinta. Documentul mai prevede instituirea Comisiei pentru curriculum, avand rol in stabilirea curriculumului la decizia scolii, a plajei orare, precum si a orarului.

Regulamentul vizeaza si introducerea elementelor de "scoala incluziva", prin libertatea de a constitui clase/grupe de invatamant special in scolile de masa sau invers. Noul regulament impune egalitatea in drepturi pentru toti elevii din invatamantul public, din invatamantul particular acreditat, respectiv burse, rechizite, Euro 200, transport, manuale pentru invatamantul obligatoriu, transfer, supliment alimentar etc.

Totodata, este eliminiata repetentia la clasa I si instituita "educatia remediala", sub forma unor programe personalizate, derulate de invatator, in cooperare cu un consilier psihopedagog.