Morganul decapotabil a facut furori la Rasnov

Cateva dintre "batranele doamne" pe patru roti si-au dat "rendez-vous" sambata la poalele cetatii Rasnovului, cu ocazia primei editii a "Brasov Classic Rally 2005", o manifestare menita sa reabiliteze imaginea publica a automobilelor cu care parintii si bunicii nostri "zburau" in alte vremuri pe soselele patriei. Pe straduta ce duce spre centrul orasului au inceput sa treaca: un fermecator Renault 16, o frumusete de Fiat 1800 din anii '60, o Skoda Octavia-Superb din '63 ca scoasa din cutie, un VW Karman Ghia, din '70, apoi, o splendoare de Morgan +8, decapotabil. intre participanti se aflau si cativa iubitori de Trabant.

Unul dintre entuziasti a reusit sa faca dintr-un batran Traby o minune de cabrioleta, spre deliciul turistilor care au stat la coada pentru a se poza la volanul automobilului. Piesa de rezistenta a raliului a fost Morganul decapotabil din 1972, care si-a pastrat forma initiala din anii '30, un autoturism viril, frumos, o bijuterie motorizata, demna de un rege. Din cand in cand, proprietarii faceau demonstratii pe viu, ambaland motoarele, apoi ridicau capotele ca sa arate tuturor cat de "meseriase" sunt masinile lor si pe dinauntru.

Citeste si:

Parada cu masini de valoare prin Bucuresti

Retromobil Club Romania a organizat prima editie a paradei "Antebelum", 13 automobile de epoca fabricate in perioada 1926-1960 circuland cu aceasta ocazie pe strazile Capitalei, pe traseul Parcul Carol - Padurea Baneasa. Publicul pasionat de automobilism s-a bucurat astfel sa vada modele americane deosebit de rare, cum ar fi Ford T Phaeton (produs in 1926 si incoronat drept automobilul secolului XX), Ford A Roadster (1928), Ford B Coupe (1932).

De asemenea, la eveniment au putut fi admirate si cateva marci europene foarte rare, printre acestea numarandu-se marcile germane Hanomag Rekord (1935) si Opel Kapitan (1959), doua dintre cele mai reprezentative modele ale industriei cehoslovace din perioada interbelica Skoda Popular (1939) si AERO 30 Roadster (1936), un Fiat 1100 din 1939, dar si doua superbe decapotabile britanice Jaguar XK 120 Roadster (1954) si Morgan +8 (1947). Pretul acestor masini sare chiar peste 50.000 de euro, daca ne referim la Morgan sau la Jaguarul 120 Roadster.