Bucurestenii au abandonat magazinele de la coltul blocului, preferand sa-si cumpere chiar si maruntisuri din marile complexe comerciale

Potrivit unui studiu al companiei de cercetare ACNielsen, promotiile, marimea magazinului, calitatea si diversitatea produselor sunt principalele motive pentru care bucurestenii prefera sa cumpere din supermarketuri. Locul in care sunt situate nu are nici o importanta pentru cumparatori atata vreme cat sunt indeplinite aceste conditii.

De altfel, preferinta pentru marile magazine poate fi dovedita si de fluxul zilnic inregistrat la Plaza Romania si Bucuresti Mall - peste 70.000 de oameni. Dintre formele moderne de comercializare, supermarketurile se bucura de o apreciere mare, atragand 27a din cumparatori. De altfel, in 2004, conform studiului, retelele de supermarketuri si centrele de tip discount au cunoscut cea mai semnificativa crestere, marindu-se cu 11 unitati.

Locuri de parcare si casiere agile

Atractia pentru asemenea unitati este data si de garantia ca produsele sunt de calitate, de faptul ca se gasesc de toate intr-un singur loc, dar si de posibilitatea de distractie. "Imi place mult sa merg, de exemplu, la Bucuresti Mall, chiar daca ma deplasez doar pentru o pasta de dinti sau un sampon", spune Violeta Antimir (23 de ani, studenta). Pentru Alexandra Vladoiu (28 de ani, inspector) altele sunt motivele pentru care prefera supermarketurile: "Casierele de la casele de marcat se misca foarte repede si am si unde sa-mi parchez masina fara probleme. E civilizat. De aceea ma duc la Carrefour Orhideea de doua ori pe saptamana, chiar daca eu locuiesc in Dristor".

Strategiile de marketing atrag clientii

Sociologul Alfred Bulai, prodecanul Facultatii de Stiinte Politice, a subliniat ca, de regula, in zona in care s-a construit un supermarket dispar magazinele mici. "In felul acesta, bucurestenii sunt nevoiti sa apeleze la supermarketuri. In plus, a cumpara de la un astfel de magazin presupune, de multe ori, avantaje. Oamenii vor si produse de marca, pe care le gasesc aici". Sociologul considera ca de mare importanta este si faptul ca oamenii se pot distra in asemenea locuri. "Sunt strategii de marketing foarte bine gandite. La mall, de exemplu, clientul poate sa cumpere un frigider, dar poate sa-l si "ude", daca a obosit poate sa faca o pauza, sa se odihneasca, poate sa se duca la film, dar sa-si ia si o bomboana si, intre timp, sa-si cumpere si o esarfa", explica sociologul Bulai.

Drumul pana la mall, un fel de plimbare la sosea

Psihologul Bogdan Lucaciu considera ca, pe langa iluzia preturilor mici, o alta cauza pentru care bucurestenii prefera supermarketurile este data de drumul pana la ele. "Plimbarea la mall este un fel de promenada. E ca pe vremuri, cand se iesea la sosea, la bulevard", ne-a spus psihologul. In plus, in marile magazine te intalnesti cu foarte multa lume. "Este un loc public, unde intri in contact cu cat mai multi oameni, pe cand la magazinul din colt vezi tot timpul aceleasi persoane", a accentuat Lucaciu, care a mai subliniat un aspect: "La mall exista mult mai multa marfa si de aici apare senzatia de abundenta, de fericire chiar".

Traditionali in privinta fructelor si legumelor

Potrivit studiului (realizat in noiembrie 2004 pe un esantion de 500 de persoane din Capitala, cu varste cuprinse intre 15 si 65 de ani), pentru a-si cumpara fructe si legume proaspete, bucurestenii apeleaza, in proportie de 65a, la pietele agro-alimentare, nivel aproape dublu comparativ cu tarile vecine, unde exista magazine specializate. La bauturi racoritoare, cumparaturile sunt efectuate mai mult din supermarketuri, peste o treime din consumatori preferand sa mearga chiar si in alt magazin doar pentru a cumpara marca dorita. Loialitatea fata de marca se manifesta si la cafeaua ambalata ori la sampon.


Despre autor:

Evenimentul Zilei

Sursa: Evenimentul Zilei


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.