Numai o treime (33,6%) dintre absolventii care isi cautasera un loc de munca la un an de la incheierea studiilor erau ocupati, cea mai mare pondere fiind in randul absolventilor de studii superioare, potrivit unei anchete INS asupra fortei de munca in randul tinerilor.

Astfel, dintre absolventii invatamantului superior, 60,9% aveau un loc de munca, in timp ce ponderea corespunzatoare a celor cu studii medii a fost de 35%, a anuntat Institutul National de Statistica (INS). Cel mai redus nivel de ocupare era in cazul persoanelor cu nivel scazut de instruire, de 14,6%, scrie NewsIn.

Educatie vs. loc de munca

Totodata, statisticile arata ca 39,6% dintre persoanele rezidente in mediul urban aveau un loc de munca fata de numai 26,3% in cazul celor din mediul rural.

Persoanele foarte tinere, intre 15 si 19 ani, se caracterizeaza prin rate de activitate foarte scazute, de 13,7% (si rate ridicate de participare la educatia formala). Pe masura inaintarii in varsta, participarea la activitatea economica se intensifica, concomitent cu scaderea ratei de participare la educatie.

Persoanele apartinand intervalului superior de varsta din segmentul de populatie (30-34 ani) sunt in proportie de 87,7% active pe piata fortei de munca, iar rata lor de participare la educatie de numai 2,1%.

Primul loc de munca

Contactarea directa a patronilor sau a factorilor responsabili cu angajarea (37,9%) si apelul la familie, rude si prieteni (37,5%) au fost principalele metode de cautare folosite de catre tineri pentru gasirea primului loc de munca semnificativ.

Rata de insertie pe piata muncii

Persoanele de 15-34 ani care au parasit educatia, indiferent cand, in perioada premergatoare realizarii anchetei complementare, a fost de 24,4% la 6 luni de la parasirea educatiei si de 33,6% la un an de la incetarea studiilor.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.