Podul peste Dunare risca sa nu duca nicaieri pe malul romanesc. Licitatiile pentru infrastructura de conectare la acesta sunt contestate de participanti, in vreme ce bulgarii continua lucrarile.

Licitatia pentru construirea a aproximativ opt kilometri de drum national, dintre care trei kilometri la nivel de autostrada, dublati de o cale ferata care sa conecteze reteaua nationala de transport la podul Calafat-Vidin, este in pericol de blocaj. Oficiali ai unor firme participante la licitatie, care au solicitat anonimatul, afirma ca exista intentia reorganizarii licitatiei dupa ce parcurgerea documentatiei depuse de asocierea care a venit cu cel mai mic pret a aratat ca aceasta nu indeplinea integral conditiile de calificare.

Pentru a intra in competitie, Unitatea de Management a Programului ISPA din cadrul Ministerului Transporturilor, care a organizat licitatia, a solicitat, printre altele, o experienta similara dovedita prin derularea a doua proiecte de drumuri nationale in valoare cumulata de 55 de milioane de euro, cel putin trei contracte de lucrari de constructii feroviare de suprastructura si infrastructura feroviara, alte doua contracte de lucrari de constructii feroviare de semnalizare si telecomunicatii, incluzand Sistemul de Control European al Trenurilor (ETCS), finalizate in ultimii cinci ani.

Conditiile trebuiau indeplinite de firmele sau asocierile participante si nu de o alta firma care sa aiba un contract de servicii cu participantii. Deoarece firmele specializate in lucrari ETCS din Europa se numara pe degete, acestea si-au putut impune conditiile, chiar daca ponderea valorica a lucrarilor efectuate de ele in total nu depasea 10%.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.