In cursul noptii de duminica, reprezentantii Cailor Ferate Ungare - MAV au anuntat ca a fost declansata greva pe termen nelimitat. In aceste conditii, in zilele de 14 si 15 decembrie 2008, la frontierele Salonta, Carei, Valea lui Mihai, Episcopia Bihorului, trenurile de calatori nu au mai traversat granita.

Astfel, prin frontiera de la Curtici, in zilele de 14-15 decembrie, printre trenurile care nu au intrat in tara se numara si trenul 347-2 Viena - Budapesta - Bucuresti Nord. Totodata, trenul 347-2 DACIA circula, in data de 15 decembrie, numai pe relatia Curtici - Arad - Bucuresti Nord.

Potrivit CFR Calatori, in zilele de 14/15 decembrie, trenurile de calatori care tranziteaza Ungaria si nu au fost primite de catre MAV, sunt urmatoarele: trenul Dacia 346-1 Bucuresti Nord - Budapesta - Viena si trenul Ister 370-1 Bucuresti Nord - Budapesta.

De asemene, in data de 15 decembrie, trenul 78-1 Timisoara Nord - Budapesta a fost anulat. "In functie de evolutia situatiei, CFR Calatori va reveni cu detalii despre circulatia trenurilor internationale. Inainte de efectuarea calatoriei, pasagerii sunt rugati sa solicite la statiile si agentiile CFR din Bucuresti si din tara, informatii privind modificarile care vor aparea in circulatia trenurilor", se arata intr-un comunicat al companiei.

Circulatia feroviara a fost paralizata luni dimineata in Ungaria, din cauza unei greve a angajatilor Cailor Ferate, care cer cresterea salariilor, in timp ce cursele de pe si spre aeroportul din Budapesta sufera intarzieri, in a sasea zi de greva a angajatilor, relateaza AFP.

Citeste si:

Potrivit unui purtator de cuvant al societatii publice a Cailor Ferate MAV, reteaua era paralizata luni, niciun tren pe distanta mare nu circula din cauza grevei.

Aceasta noua greva a inceput duminica dimineata in est, dar s-a extins de atunci in intreaga tara, a spus purtatorul de cuvant al MAV, Imre Kavaletz.

"Numai cateva trenuri regionale circula, sporadic", a adaugat acesta, precizand ca doar circa 10-15% dintre trenuri circulau luni in Ungaria.

Lansata la inceputul lui februarie de sindicatul VDSzSz, miscarea de greve urmareste obtinerea unei prime exceptionale de 929 de euro de angajat, dupa ce MAV a vandut divizia de marfuri, pe care a luat 10,5 miliarde de forinti.

MAV considera ca cererea este nerealista.