"Problemele de functionare a semafoarelor vor fi ajunge la politisti comunitari care vor pleca la locurile in care acestea nu functioneaza sau unde sunt ambuteiaje", a spus Oprescu. O alta misiune a dispeceratului va fi repararea si intretinerea semafoarelor, activitate de care se ocupa, pana acum, Administratia Strazilor.

In luna mai a fost inaugurat, tot in Bucuresti, un nou sistem de dirijare a traficului, coordonat de municipalitate si de Politia Rutiera. Centrul de comanda a traficului din Capitala are ca principala activitare coordonarea semafoarelor "inteligente", care vor ajunge la un numar de 100 in ianuarie 2009, din cele 140 programate.


Centrul face parte din proiectul de management al circulatiei din Bucuresti, care mai include, intre altele, crearea de culoare unice de deplasare si urmarirea prin satelit a masinilor de Salvare si Politie, astfel incat acestea sa ajunga cat mai repede in zonele de interventie si sa poata comanda, de la distanta, culoarea verde la semafor. Traficul urmeaza sa fie dirijat, astfel, pe trei paliere de prioritate: unul de urgenta - pentru masinile de salvare, pompieri si politie, unul pentru vehiculele RATB si unul pentru traficul general.

Investitiile totale in proiectul de management al circulatiei din Bucuresti se ridica, potrivit municipalitatii, la 18,4 milioane de euro, bani obtinuti printr-un credit de la Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare (BERD).

In prezent, in Bucuresti sunt inregistrate peste 1,2 milioane de autoturisme, iar pana in 2010 numarul acestora este estimat sa creasca la 1,47 milioane, potrivit Brigazii de Politie Rutiera. Numarul mare de masini este, de altfel, principala cauza a frecventelor blocaje in trafic, in special in intervalele orare 7.00-10.00 si 16.00-19.00.