Tot sambata au fost sarbatoriti 150 de ani de la deschiderea primei caii ferate, care face legatura intre Arad si orasul de frontiera Curtici.

Cu ocazia acestui eveniment, in Statia CFR Arad a fost organizata, sambata, o defilare a locomotivelor de epoca, care au circulat pe liniile ferate din Romania. „Aradul a trait un moment fericit: 150 de ani de la intrarea primului tren in municipiul Arad si tot 150 de ani de cand s-a deschis calea ferata Curtici - Arad, legatura noastra cu marile capitale europene. Este pentru prima data in ultimii 50 de ani cand orasul Arad, gazduieste, in premiera nationala o defilare de locomotive. Incepand de la o locomotiva din anul 1921, urmata de fala tractiunii romanesti, o locomotiva foarte apreciata in Romania, in anul 1939. Apoi, a fost cea mai grea locomotiva din Romania, din 1942, urmata de intr-o evolutie fireasca de locomotive diesel“, a declarat Radu Belu, reprezentant al Companiei Nationale de Cai Ferate.

Defilarea s-a incheiat cu prezentarea automotorului „Desiro“. Toate piesele prezentata in cadrul defilarii provin din parcul de vagoane al Depoului din Arad.

Citeste si:

La 14 iulie 1858 a sosit in gara Arad trenul de proba care a transportat comisia de receptie a caii ferate. Trenul, compus din trei vagoane clasa I, a fost remorcat de locomotiva Arad tip II A, construita in anul 1856, la fabrica de locomotive J.Maier-Mulhouse (Franta), ce a apartinut Depoului de locomotive Bekescsaba (Ungaria). La 25 octombrie 1858 a avut loc inaugurarea oficiala a caii ferate Curtici-Arad si a primei gari din municipiul Arad. Momentul a marcat intrarea oficiala a primului tren in gara din Arad. Mii de locuitori au intampinat trenul oficial compus din doua locomotive cu aburi tip II A, doua vagoane de bagaj si trei vagoane de clasa I. Calea ferata Curtici-Arad, in lungime de 17 kilometri, a fost construita intre anii 1856-1858, de Societatea Cailor Ferate din jurul Tisei, cu capital privat si cu sprijinul antreprizelor de constructii particulare.

Prima gara a municipiului Arad a fost construita intre anii 1856-1858, de arhitectii Societatii Cailor Ferate din jurul Tisei, in stil renascentist. Acesta gara a functionat pana in 1910. A doua gara a Aradului a avut un caracter provizoriu si a fost construita de MAV (Caile Ferate Ungare de stat) pe un amplasament vecin cladirii folosite pentru „comanda personalului Statiei Arad“.

Actuala gara monumentala din Arad a fost construita intre anii 1905-1910, dupa proiectul arhitectului Pfaff Ferenc, in stilul seccesion al epocii. Distrusa in toamna anului 1944, gara Arad a fost refacuta si consolidata in anii 1950-1953.