"Din cauza faptului ca ne-au fost alocati doar 10% din necesarul de 1 miliard lei pentru refacrea infrastructurii CFR, a crescut foarte mult riscul producerii de accidente pe calea ferata. Dezinteresul sau incompetenta celor doi demnitari au adus aceste societati in pragul falimentului, iar siguranta circulatiei, a calatorilor si a marfurilor este periclitata", a declarat presedintele Federatiei Nationale Feroviare Miscare Comercial, Gheorghe Popa.

Angajatii CFR sustin ca in cazul in care cei doi ministri nu vor fi demisi din functie, premierul Calin Popescu Tariceanu va trebui sa-si asume raspunderea pentru orice eveniment nefericit produs pe calea ferata cauzat de degradarea treptata a infrastructurii.

"Peste 15.000 de macazuri dintr-un total de 16.056 sunt cu durata de functionare expirata sau sunt scadente la reparatii, 3.235 de poduri si podete au durata de viata expirata, iar 67 de tuneluri sunt scadente la reparatii, in conditiile in care, in acest an, s-a alocat refacerii infrastructurii feroviare doar 10% din necesarul de bani pentru investitii"
, declara la inceputul lunii septembrie liderul sindical, Gheorghe Popa.

Potrivit liderului sindical, din cauza subfinantarii infrastructurii, foarte multe curse de trenuri din Romania au intarzieri de aproape o ora, intrucat conductorii de tren sunt obligati sa reduca viteza pentru a nu pune in pericol siguranta calatorilor.

Citeste si:

Angajatii CFR sustin ca cele mai mari riscuri pentru siguranta calatorilor le prezinta macazurile a caror durata de viata a expirat, atragand atentia ca o asemenea defectiune a dus, in acest an, la producerea celui mai grav accident feroviar din ultimii 12 ani, care s-a soldat cu pierderea unei vieti omenesti.

Pentru a nu tensiona situatia din Romania, dupa grevele anuntate in administratie, invatamant si sanatate, salaratii CFR au renuntat la declansarea grevei generale in luna octombrie, asa cum anuntau pe 12 septembrie.