Potrivit reprezentantilor Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei (MCTI), din 15 octombrie aceasta solutie va fi testata in toata Romania, urmand ca pe 20 noiembrie aceste serivciu de localizare a apelantului de pe telefonul mobil al serviciului de urgenta 112, sa intre in categoria serviciilor normale.

"Serviciul de urgenta 112 trebuie sa functioneze la parametrii Uniunii Europene. Planul a fost respectat in totalitate si va continua pana la sfarsitul lunii noiembrie, fiind intr-o etapa finala. Va asigur ca voi comunica cu toate partile implicate cu un singur scop, ca toti cetatenii care vor cere ajutorul, sa li se ofere asistenta prompt, pentru ca in 99%, aceste apeluri salveaza vieti. Aceasta solutie ne va ajuta sa eliminam si apelurile false, in numar de 33 de milioane, dintr-un total de 39 de milioane, cat s-au inregistrat anul trecut", a declarat ministrul comunicatiilor si tenhologiei informatiei, Karoly Borbely.

Potrivit reprezentantilor Serviciului de Telecomunicatii Speciale (STS), acuratetea solutiei implementate, de identificare a apelantului 112 de pe telefonul mobil, ar trebui imbunatatita, momentan fiind la nivel de celula, iar serviciul nu este destinat urmaririi cetatenilor. Aceasta solutie de identificare este activa numai atunci cand apelantul formeaza numarul de urgenta si apelul este activ. Odata convorbirea terminata, persoana respectiva nu mai poate fi detectata.

Citeste si:

Potrivit ministrului comunicatiilor, ca masura de pedepsire a celor care abuzeaza de acest serviciu, s-a hotarat ca atunci cand o persoana suna la serviciul de urgenta cu o solicitare falsa si este dovedit acest lucru prin sistemul de localizare, persoanei respective ii va fi bombardat telefonul cu peste o mie de mesaje, primind in prima faza un mesaj de avertizare. Pentru aceasta modalitate, s-au demarat discutii cu operatorii de telefonie mobila, pentru netaxarea acestor mesaje.

Romania se afla pe lista tarilor cu deficiente privind numarul pentru apeluri de urgenta 112 neavand inca un sistem de localizare a apelantului in cazul apelurilor catre serviciul 112 efectuate din retelele mobile, se arata, in luna iunie, intr-un comunicat publicat pe site-ul UE. Pana la acea data, pentru a asigura o implementare eficace a serviciului 112, Comisia Europeana deschisese 16 proceduri privind incalcarea dreptului comunitar impotriva a 15 tari pentru lipsa unui sistem de localizare a apelantului, printe care si Romania. Sase dintre aceste proceduri au fost inchise in urma masurilor corective intreprinse.