Parlamentarul european este un produs nou pe care nimeni nu stie sa il foloseasca. Aceasta este concluzia putinilor publicitari care ne-au raspuns la intrebarile despre afisele europarlamentare. Pentru ca majoritatea specialistilor contactati de Cotidianul au ezitat sa raspunda, iar motivul pentru care ne-au refuzat descrie cel mai bine plictiseala din jurul campaniei: nu au observat materialele promotionale sau nu au fost atit de atenti la ele incit sa vrea sa-si dea cu parerea.

Partidele si-au tras, cu mic, cu mare, un slogan si un afis, pentru a trece si incercarea europeana. Alaturi de traditionalul concept cu Basescu in frunte, PD a adaugat, special pentru UE, si o metafora scolara, tradusa prin mesajul „Prima promotie a noii clase politice“. Afisul exprima constiincios chiar un album de absolvire. In mijlocul candidatilor stau rama goala a unei fotografii si explicatia „Dirigintele e ocupat cu referendumul“. Un alt panou insista pe idee ca sa inteleaga toata lumea, avind ca bonus textul: clasa „a invatat de la cel mai bun“. „PD lasa, de fapt, culoar pentru Traian Basescu. Iti vine sa te uiti dupa ardei si vezi stampila. Asta au dorit, desigur. A devenit o traditie ca Basescu sa ne cheme, din timp in timp, la mobilizare generala pentru o cauza finala care, de fapt, se dovedeste doar un preludiu pentru o alta batalie si mai importanta, si mai nobila, si mai singeroasa. De vazut cind va obosi publicul la stimulul 'Hai pe ei!>>“, comenteaza pe blogul sau Catalin Tolontan o alta parte din afisele PD, intr-o analiza mai larga, care ia in vizor promovarea politica din aceasta perioada, cu mentiunile ca 1. „Iti poate placea o campanie, dar poti vota cu altcineva“ si 2. Nu are „nici competente politice si nici de creatie publicitara“, e vorba doar de pareri „care tin de comunicare, de mesaj si nu neaparat de executii“.