Mircea Geoana si-a demarat propria campanie electorala. In locul ofertei PSD pentru europarlamentare, seful partidului vine cu alte oferte “de impact”.

De exemplu, un fotoliu de presedinte. Si nu oriunde, ci tocmai in varful dealului Cotroceni. Ca, in acest caz, e vorba despre alte alegeri, nu pare sa-l deranjeze prea tare pe lider. Care, pe aceeasi “unda” cu presedintele jucator, se crede intr-o vesnica campanie. „Vreau sa va spun ca aceasta campanie nu se va incheia pana cand nu vom vedea un social-democrat la Cotroceni!“, a spus Geoana. Unde este in aceasta ecuatie si partidul, dar si oferta sa electorala, este destul de greu de spus. Caci Geoana, prea preocupat de vesnica goana obsesiva dupa demnitati si functii, pare sa fi uitat ce si mai ales pentru cine face campania. Si nu e vorba numai de partid, dar mai ales de electorat. Ba, chiar mai mult, tot visand la Cotroceni, liderul PSD preia din mers antipatiile prezidentiale vizavi de celalalt Palat, dar si umorul basescian.

„Daca acesti ministri in functie vor ramane acolo, o sa ajungem in situatia sa facem irigatii cu palinca, ceea ce n-ar fi chiar rau“, a apreciat presedintele PSD contextul actual politic. Din pacate, in acest caz, haiul nu e o solutie, ci doar o mascare a lipsei unei oferte politice valabile, precum si a unei viziuni de ansamblu. Pentru moment, amendamentele la bugetul lui Tariceanu, propuse de Geoana, pot fi prezentate ca un surogat diluat la o adevarata strategie social-democrata, cu bataie pe termen lung si care sa propuna programe specifice, concrete si coerente si nu “bucatele” de subventii electorale. Caci, dupa atatia ani de “bunastare”, romanii s-au cam saturat de “peticele” si de “panglicari cu vorba lunga”.

De altfel, actuala oferta politica PSD, conceputa de trio-ul Geoana-Dragnea-Titus, starneste mirarea chiar in interiorul partidului. Gabriela Cretu de pilda, un europarlamentar activ al PSD, apreciaza critic atat continutul programului electoral, cat si modalitatea de transmitere a mesajului social-democrat, care are un slab impact din cauza abordarii gresite. “Realismul imi spune insa ca s-a vorbit atat de mult despre caltabosi, palinca, Basescu, DVD-uri, Tariceanu, PSD, PSD, PSD, PSD, motiune, biletele, scrisorele, etc. incat cetateanul e cam... turmentat. Adica, nu stie ce se intampla in Europa, din care facem parte deja de aproape un an, si despre ce se decide sau s-ar putea decide in viitor, la Bruxelles; despre grupuri politice, valorile si obiectivele lor, nu mai vorbesc...” spune Gabriela Cretu intr-un mesaj postat pe blog.

De altfel, rasfoind sumara (inca) oferta PSD, dar si a celorlalte partide, se poate remarca cu usurinta lipsa oricarei teme europene relevante de interes pentru alte state, cum ar fi Constitutia Europeana, vitala intr-un viitor nu foarte indepartat si pentru Romania, ori deficitul democratic in UE sau extinderea euroscepticismului, dar si teme, tot europene, care ne vizeaza si ne afecteaza traiul cotidian in mod direct, precum identificarea grupurilor sociale ce ar putea sa beneficieze de fondurile UE, problema migratiei ori impactul integrarii asupra populatiei. Din pacate, Europa nu ne poate trata cu seriozitate, atata timp cat noi ne luam peste picior si nu putem depasi politica de cancan si a jocurilor de culise transpartinice. Iar vesnica scuza cu dezinteresul populatiei fata de subiectele europene, care ar fi cauzata de anumite bariere de mentalitate, nu mascheaza, de fapt, decat incapacitatea politicienilor de a comunica cu electoratul si de-al implica activ in zona dezbaterilor serioase, incapacitate generata, in multe cazuri, de importante carente informationale ale actorilor politici.

Revenind la oferta electorala PSD, insasi titulatura programului “Tu faci oferta” indica o lipsa acuta de idei si de proiecte a liderilor social-democrati, raspunzatori de strategia de campanie. Un astfel de demers, foarte util in sine, ar fi trebuit gandit intr-o etapa anterioara si nu acum, in prag de campanie. Dar social-democratii erau preocupati, la acea vreme, cu vanatoarea de portofolii ministeriale si nu de “negocierile” cu electoratul. Iar “strategia de succes” a PSD continua, Geoana riscand, daca nu se trezeste la realitatea electoratului, sa mute muschii lui Popeye de pe umerii PD-PLD, pe cei ai propriului partid.


Despre autor:

Cronica Romana

Sursa: Cronica Romana


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.