Reactia acestuia vine dupa ce omul de afaceri Dinu Patriciu a recunoscut ca a sponsorizat in campania electorala din 2004, cu aproape 2 miliarde de lei vechi, Partidul Social Democrat (PSD). Se pare ca banii au intrat in contul PSD la numai cateva luni dupa ce guvernul Nastase a rezolvat problema datoriilor Rafinariei Petromidia. In acest context, Valeriu Stoica a precizat ca dezvaluirile facute de liberalul Dinu Patriciu duc la necesitatea separarii totale a afacerilor de politica. "Iar daca un om de afaceri vrea totusi sa fie si politician, atunci acesta trebuie sa isi asume constrangerile pe care le presupune apartenenta politica", a adaugat liberalul.

Social-democratii spun ca nu stiu cine i-a sponsorizat...
Pe de alta parte, insa, liderii PSD se arata mirati de faptul ca omul de afaceri Dinu Patriciu a sponsorizat partidul in 2004. In acest sens, fostul presedinte al PSD, Adrian Nastase, a declarat pentru NewsIn ca nu a stiut de acea sponsorizare, chiar daca sustine ca poate ar fi trebuit sa stie. Nici fostul secretar general al PSD, Dan Matei Agathon, nu are informatii despre sponsorizarea cu pricina.

Lideri PSD resping, insa, orice legatura intre faptul ca banii au intrat in contul PSD la opt luni dupa ce guvernul Nastase a rezolvat problema datoriilor rafinariei Petromidia.

Dinu Patriciu a recunoscut joi ca a sponsorizat, in campania electorala din 2004, doua partide: PNL, al carui membru era, si PSD. Omul de afaceri liberal a precizat insa ca sponsorizarile de aproape doua miliarde de lei vechi pentru PSD nu sunt ilegale.

Citeste si:

Romica Andreica: "PSD a fortat oamenii de afaceri sa vina cu sponsorizari"

Purtatorul de cuvant al PNL Suceava, deputatul Romica Andreica, a declarat ieri ca afirmatiile liderului social democratilor suceveni, Gavril Mirza, potrivit carora "toti oamenii de afaceri liberali au sponsorizat PSD Suceava" demonstreaza faptul ca acestia ar fi fost fortati sa faca acest lucru. "PSD Suceava a fortat oamenii de afaceri sa vina cu sponsorizari. Ei aveau o lista cu oamenii de afaceri ce aveau simpatii PNL, motiv pentru care au fost luati in ordine alfabetica si au fost fortati, fie prin desantul de control format din serviciile descentralizate, fie prin chemarile la ordin, sa sponsorizeze PSD", a precizat Andreica.

Acesta a spus ca unul dintre motivele pentru care unii oameni de afaceri ar fi sponsorizat PSD este si presiunea exercitata asupra lor de organele de control. "Sunt sute de agenti economici, chiar fara simpatii politice, care aveau cate 6-7 controale pe zi, cu tematica clara. Era un adevarat act de curaj sa vrei si sa poti sponsoriza PNL, pentru ca a doua zi, presiunile erau imense, mergand pana acolo incat suma cu care trebuia sa sponsorizezi PSD era de cateva ori mai mare. Acesta era modelul Gavril Mirza de convingere a agentilor economici sa sponsorizeze PSD", a adaugat purtatorul de cuvant al PNL Suceava.