PSD a pierdut alegerile, dar s-a impus in topul clientilor cu cele mai multe reclame in presa scrisa. Impreuna cu fostul aliat PUR, partidul albastru a insumat peste 8.000 de insertii. Valul "albastru" al partidului condus de Adrian Nastase a lovit spatiile de publicitate ale ziarelor si revistelor in doua randuri: campania electorala pentru alegerile locale - cu un buget brut de 2,98 milioane euro (calculat pe tarifele lista) - si campania pentru generale si prezidentiale, sub "brandul" Uniunea PSD+PUR - cu un volum brut de 2,7 milioane euro. Poate ca volumul brut, monitorizat de Alfacont, nu reprezinta bugetele nete cheltuite de PSD in presa.


Totusi, Alfacont a inregistrat cu precizie numarul de machete publicitare: 4.525 de insertii pentru PSD in campania pentru locale si 3.771 pentru Uniunea PSD+PUR. Din aceasta perspectiva, PSD s-a clasat pe primul loc in topul clientilor publicitari pentru presa, iar Uniunea PSD+PUR s-a asezat pe locul secund, inaintea unor clienti comerciali traditionali. Substantiala a fost si campania in presa a Aliantei D.A. in 2004: 2.662 reclame, reprezentand 1,68 milioane euro (tarife-lista). Volumul brut consumat de Alianta a plasat-o pe locul zece in topul celor mai mari clienti si pe locul patru dupa numarul de insertii. Spre bucuria presei, care si-a frecat palmele in fata acestor clienti dispusi sa investeasca in publicitate, am asistat in 2004 la cea mai mare desfasurare de forte publicitare ale partidelor politice. Conform monitorizarilor aceleiasi companii, partidele politice au consumat in ziare si reviste aproximativ 11 milioane de euro (tarife-lista). Efectele acestor campanii s-au vazut dupa numararea voturilor la urne.