Presedintele PSD, Mircea Geoana, ii ameninta pe actualii guvernanti cu actionarea in justitie daca mai fac afirmatii ca exista nereguli in contractul incheiat cu firma Bechtel pentru construirea Autostrazii Transilvania.

"Daca cineva din actualul Guvern mai vine in fata opiniei publice si spune ca pe contractul cu Bechtel a fost o virgula care este in afara legii, vreau sa spun ca vom avea o actiune politica foarte viguroasa. Vor fi dati in judecata toti cei care mai spun ca trebuia sau nu trebuia o virgula in contractul cu aceasta firma", a fost avertismentul lansat de liderul PSD la dezbaterea "Autostrazile - o necesitate pe care noi am ales-o", care s-a desfasurat sambata, la Poiana Brasov. Geoana a spus ca proiectul Bechtel este unul viabil si a anuntat ca se va face lobby pentru acesta la statele si organismele europene, prin intermediul euroobservatorilor. Fostul ministru al Transporturilor, Miron Mitrea, a declarat, la randul sau, ca Autostrada Bucuresti-Bors nu a intrat pana acum in constructie din cauza ca nu exista "vointa politica" din partea actualei Puteri.

"Daca pana in mai-iunie 2006 nu incep lucrarile, proiectul poate fi considerat pierdut. In acest caz se va putea vorbi de Autostrada Bucuresti-Brasov abia in 2009 sau in 2010. Au fost voci rautacioase, care au spus ca aceasta autostrada este scumpa, insa nu este adevarat, se incadreaza in costurile normale ale unei autostrazi. Proiectul s-a blocat pentru ca nu stim pe ce baza legala sa platim autostrada. E o minciuna, baza legala exista, dar nu exista vointa politica", a spus Mitrea.

"AN RATAT"

Citeste si:

Pe de alta parte, liderii social-democrati au criticat modul cum Guvernul gestioneaza intregul program de constructie de autostrazi in Romania. Geoana a aratat ca, din acest punct de vedere, 2005 este "un an ratat", iar sumele prevazute in proiectul de buget pe 2006 sunt total insuficiente. In acest context, liderul PSD a cerut Executivului sa deblocheze programul privind constructia de autostrazi, sustinand ca "fara investitii masive in infrastructura si in autostrazi, Romania nu se va putea dezvolta cu ritmul de crestere anuala de peste 8%". Mitrea a aratat si el ca amanarea unor proiecte inseamna de fapt "ratare, iar ratarea proiectelor de infrastructura inseamna condamnarea la saracie" si a acuzat Ministerul Transporturilor ca, "la ora actuala, lucreaza doar in sistem de avarie, peticind pe ici, pe colo, si abandonand proiectele de anvergura".

REACTIE

In replica, ministrul Transporturilor, Gheorghe Dobre, a declarat ca fosta guvernare trebuia sa acorde prioritate realizarii coridorului IV paneuropean, iar programul de autostrazi anuntat cu "surle si trambite", in perioada 2001-2004, nu reprezinta de fapt decat "incompetenta" Cabinetului Nastase in gestionarea acestei probleme. Dobre a spus, citat de Mediafax, ca Autostrada Transilvania si Autostrada Bucuresti-Brasov au avut ca finantare doar bugetul statului, iar institutiile europene si-au exprimat refuzul categoric de a finanta aceste doua proiecte din cauza lipsei de transparenta in atribuirea contractelor.