Mai multi cititori din tara au reclamat, ieri, faptul ca ziarul ZIUA a fost adus la domiciliile abonatilor impreuna cu saptamanalul "Mesagerul roman", ziar care inca de la prima aparitie si-a dezvaluit menirea de publicatie de campanie murdara a PSD. Spre exemplu, cititorii din Galati care ne-au contactat la redactie si-au aratat nemultumirea vis-a-vis de faptul ca intr-un cotidian independent, de dreapta, este distribuita "o foaie" a carei politica editoriala este total diferita de cea a ziarului ZIUA. Unii dintre acestia au specificat ca au sesizat aceasta neregula si Oficiului Postal Galati, de unde le-a fost comunicat ca "Mesagerul roman" apare in paginile ziarului ZIUA, in urma unui contract pe care reprezentantii acestei publicatii l-ar fi incheiat cu ziarul nostru.

Contactata telefonic de reporterii ZIUA, directoarea Balanuta de la Rodipet Galati a declarat: "Nu cunoastem nimic legat de acest lucru. Si oricum este o prostie. Nu cred ca asa ceva este adevarat!". Raspunsul primit din partea reprezentantilor Oficiului Postal OPDC Galati este la fel de evaziv ca si cel al Rodipet Galati: "Nu este adevarat, dom'le! Poate s-a nimerit un numar la 100-200 de exemplare din ZIUA. Stiti ca ziarele au venit impachetate in acest Mesager si poate la triere s-a gresit si s-a mai bagat un numar din acest ziar", a declarat o anume doamna Serban, care ne-a asigurat ca "nu trebuie sa va faceti griji, ca doar nu ne bagam singuri bete in roti".

Si ziarul ZIUA a fost abordat de catre serviciul marketing PSD pentru a publica astfel de mesaje electorale. Avertizam pe aceasta cale ca ziarul ZIUA refuza banii din publicitatea negativa indiferent daca aceasta provine din partea PSD, a Aliantei DA sau din partea oricarei formatiuni politice

"Mesagerul roman", marioneta de partid

Aparut prima oara pe 6 octombrie 2004, "Mesagerul roman" s-a dorit a fi un saptamanal de informare si analiza politica, in paginile caruia cititorii puteau gasi sectiuni dedicate partidelor, alegerilor prezidentiale, dar si anchete vizand politicieni din tot spectrul politic sau articole despre actualitatea politica din toate regiunile tarii. Insa, in scurt timp, aceasta publicatie s-a transformat intr-un oficios al nomenclaturistilor PSD. Traian Basescu a reprezentat tinta principalelor atacuri ale articolelor publicate de "Mesagerul roman". Astfel, candidatul la Presedintie si principalul contracandidat al lui Adrian Nastase ajunge, in decurs de o luna, potrivit redactorilor din "Mesagerul roman", de la simplu informator ("Basescu Traian a fost informatorul Securitatii", nr. 6, 8-14 noiembrie) "Asul Securitatii Romane" (nr. 10, 6-12 decembrie 2004). De asemenea, printre "victimele" Mesagerului se mai numara: Corneliu Vadim Tudor, Gheorghe Ciuhandu, Petre Roman, Marko Bela etc. Despre membrii si simpatizantii PSD, numai de bine: "PSD+PUR si UDMR vor forma guvernul", "Viitorul Romaniei trece prin calea trasa de actualul guvern", "Adrian Nastase obtine angajamentul ferm al cancelarului Schröder" etc.

"Mesagerul roman" este tiparit la Tipografia Ana Maria Press, tipografie care imprima si ziarul ZIUA, acest lucru fiind singurul numitor comun intre aceste doua publicatii.

Citeste si:

CNSAS a luat pozitie, la inceputul lunii decembrie, fata de afirmatiile din "Mesagerul roman" despre legatura lui Traian Basescu cu Securitatea, insa Mircea Dinescu si Horia Patapievici au refuzat sa-l audieze pe Flaviu Bereny, directorul publicatiei, considerand ca dialogul cu acesta nu este necesar.

Publicitate otravita marca PSD

In luna februarie 2004, Octav Cozmanca declara ca "PSD va duce o campanie ofensiva, dar civilizata, fara violente si atacuri la persoana".

Realitatea a dovedit ca declaratia presedintelui executiv al PSD nu face doi bani, deoarece pe langa difuzarea pe piata a unor publicatii dubioase, strategii partidului aflat la putere au incercat si o alt fel de miscare, pentru denigrarea lui Traian Basescu: publicitatea otravita.

Astfel, s-a incercat publicarea sub forma de reclama a unor machete publicitare care sa-l discrediteze pe Basescu in fata electoratului. Aceste "reclame PSD", publicate de altfel in alte ziare centrale, reprezentau taieturi din ziare, referitoare la "Scandalul Flota", din perioada in care Basescu era ministru al Transporturilor.

Pe langa machetele publicitare, intinse pe pagini intregi de ziar, PSD a mai comandat si materiale publicitare care contineau atacuri la adresa candidatilor Aliantei. Intr-un astfel de material, Alianta DA era asociata cu "caracatita mafiota italiana".